Agendy Helpdesk
  • 07 Aug 2023
  • 8 Minut ke čtení
  • Přispěvatelé

Agendy Helpdesk


Shrnutí článku

V administraci se k agendám dostaneme cestou Administrační menu > Systém > Agendy.

Obecné informace o nastavení agend je k dispozici ZDE, dále se zaměříme na specifické nastavení agend v modulu Helpdesk.

V levé části nastavení agendy definujete naleznete sekce Základní údaje, Číslování záznamů, Workflow a Emaily a komunikace.

Základní údaje

  • Modul = Helpdesk
  • Název agendy – volba pro definování názvu agendy. Povinná volba.
  • Kód agendy – Unikátní kód, který může být dále využitý v číslování požadavku.
  • Aktivní – volba, zda je agenda v aplikaci aktivní.

Číslování záznamů

  • Přednastavené – Vybere formát číslování z číselných řad v aplikaci podle zvoleného modulu v nastavení dané agendy.
  • Vlastní – Do pole napíšete vlastní definici masky ve formátu, kde hvězdičky jsou následně zaměňovány za posloupnou číselnou řadu, ve zkratce řečeno. Tzn. např. formát „HD****“ nám u prvního záznamu vygeneruje číslo „HD0001“ u druhého „HD0002“ atd. V případě vlastní definice masky se vyplněná hodnota automaticky ukládá mezi existující číselné řady a je označena jako uzamčená číselná řada.

Workflow

  • Proces – Workflow, které budete využívat v dané agendě.
  • Výchozí stav – Definice výchozího stavu z vámi vybraného procesu workflow. Tento stav získává smlouva při založení v systému.
  • Stavy zrušeno – Stav/y, které značí zrušení smlouvy.
  • Stavy ukončeno – Stav/y, které značí ukončení procesu se smlouvou.

Emaily a komunikace

V sekci máte možnost nastavit, jak má být řízená emailová komunikace v rámci dané agendy.

  • Emailový účet – výběr emailového účtu který se použije pro odeslání emailu z dané agendy. Výběr z již nastavených účtu v aplikaci.
  • Šablona emailu – výběr šablony emailu která se použije pro nový email v dané agendě.
  • Šablona emailu při odpovědi – výběr šablony emailu která se použije pro odpověď v dané agendě.
  • Zápis stavu při odpovědi – možnost vybrat stav workflow který se nastaví, když přijde odpověď na email do aplikace.
  • Opakovat poslední stav – volba nastaví opět stav workflow který byl před doručením odpovědi.
  • Nastavit posledního řešitele – volba nastaví po změně stavu workflow řešitele který byl naposledy řešitelem ve workflow.

V pravé části naleznete záložky Nastavení, Přenos dokladů, Povolené akce, Návazné agendy.

Nastavení

V záložce naleznete specifické nastavení agend pro modul Helpdesk.

Zápis požadavku – nastavení

  • Skrýt požadovaný termín – volba skryje výběr hodnoty Požadovaný termín při zápisu požadavku dané agendy. Nastavení slouží pouze pro formuláře, které nemají možnost nastavení Ovládací prvky.
  • Skrýt typ požadavku – volba skryje volbu Typ požadavku v požadavku dané agendy. Nastavení slouží pouze pro formuláře, které nemají možnost nastavení Ovládací prvky.
  • Požadovaný termín není povinný – pokud je volba aktivní, tak Požadovaný termín u zápisu požadavku dané agendy není povinný. Nastavení slouží pouze pro formuláře, které nemají možnost nastavení Ovládací prvky.
  • Zobrazit Očekávaný termín – volba zpřístupní volbu Očekávaný termín v požadavku dané agendy. Nastavení slouží pouze pro formuláře, které nemají možnost nastavení Ovládací prvky.
  • Zobrazit Očekávané náklady – volba zpřístupní volbu Očekávané náklady v požadavku dané agendy. Nastavení slouží pouze pro formuláře, které nemají možnost nastavení Ovládací prvky.
  • Zobrazit zakázku – volba zpřístupní Zakázka při vytváření požadavku. Nastavení slouží pouze pro formuláře, které nemají možnost nastavení Ovládací prvky.
  • Zobrazit typ objektu – volba zpřístupní Typ objektu při vytváření požadavku. Nastavení slouží pouze pro formuláře, které nemají možnost nastavení Ovládací prvky.
  • Automaticky nepřiřazovat zakázku – volba zamezí automatickému doplňování zakázky v požadavku.

Zápis požadavku – výchozí hodnoty

V sekci můžete nastavit hodnoty které budou výchozí při zakládaní požadavku na danu agendu:

  • Typ požadavku – možnost volby typu požadavku z číselníku který bude předvyplněn u nových požadavku v dane agendě.
  • Priorita – možnost volby priority z číselníku která bude předvyplněná u nových požadavku v dane agendě.
  • Zpětná vazba – možnost volby zpětné vazby z číselníku která bude předvyplněná u požadavku v dane agendě. Jedná se o hodnotu pouze s informativním charakterem pro uživatelé.
  • Zakázka – možnost volby zakázky z číselníku která bude předvyplněná u nových požadavku v dane agendě.
  • Typ přílohy – možnost volby typu přílohy která se bude uživatelům před vyplňovat v případě, že na požadavku v dané agendě vkládají přílohu.

Atributy požadavků

  • Zobrazit Předmět požadavku – volba zobrazí předmět požadavku. Nastavení slouží pouze pro formuláře, které nemají možnost nastavení Ovládací prvky.
  • Povolit ruční zápis čísla požadavku – volba umožní zadat číslo požadavku uživatelům který požadavek do aplikace zapisují. Nastavení slouží pouze pro formuláře, které nemají možnost nastavení Ovládací prvky.
  • Skrýt prioritu – volba skryje výběr priority uživatelům který požadavek zapisují do aplikace. Nastavení slouží pouze pro formuláře, které nemají možnost nastavení Ovládací prvky.
  • Zobrazit Datum ukončení – volba zobrazí pole Datum ukončení. Nastavení slouží pouze pro formuláře, které nemají možnost nastavení Ovládací prvky.
  • Zobrazit Fakturační údaje – volba zobrazí pole Fakturační údaje. Nastavení slouží pouze pro formuláře, které nemají možnost nastavení Ovládací prvky.
  • Zobrazit Termín dodání nabídky – volba zobrazí pole Termín dodání nabídky. Nastavení slouží pouze pro formuláře, které nemají možnost nastavení Ovládací prvky.

Ostatní nastavení

  • Řídit akce dle workflow – historické nastavení které se používá pouze ve formuláři sys_docrada_detail.aspx.
  • Podbarvovat řádky dle workflow – volba způsobí, že požadavky budou v přehledu (hd_prehled.aspx) podbarvené podle nastavené barvy u stavu workflow.
  • Povolit editaci SLA – historické nastavení které se používá pouze ve formuláři sys_docrada_detail.aspx.
  • Omezovat typ úkonu podle – možnost volby mezi Agenda a Objekt. Podle volby je možné přiřadit požadavku v dané agendě Typ požadavku.
  • Podřízené číslování – volba způsobí, že požadavky, které vzniknou z požadavku dané agendy budou číslované jako podřízené. Například pokud z požadavku HD***** vytvoříte požadavek do návazné agendy tak tento nový požadavek zdědí číslo HD***** plus se k tomu přidá pod číslo teda formát bude HD*****.01 atd.
  • Skupina Řešitele – historické nastavení které se používá pouze ve formuláři sys_docrada_detail.aspx.
  • Parametr CheckBox – možnost vyvést do detailu požadavku vlastní hodnotu/text u které bude checkbox.
  • Max. počet OP – nastavení pro maximální počet Vyučtování v požadavku.

Plánovač – kalendář

Nastavení slouží pro automatickou změnu stavu workflow když je požadavek naplánován uživateli v Plánovači nebo když je požadavek uživateli v Plánovači odebrán.

  • Při vložení zapsat stav – možnost vybrat stav který se nastaví na požadavku který přiřadíte v plánovači konkrétnímu uživateli.
  • Při odebrání zapsat stav – možnost vybrat stav který se nastaví na požadavku který odeberete v plánovači uživateli.

Globální nastavení

Volbou Zobrazovat následné stavy workflow v dokumentu jako tlačítka nastavíte, že v detailu požadavku budou stavy workflow zobrazená jako tlačítka, a ne pouze jako text s ikonou.

Přenos dokladů

V sekci je možnost definice stavu workflow, pokud se požadavky dané agendy mají posílat do jiného systému pomocí speciální služby nebo procedury. Nemusí se jednat pouze o účetní systém. Možnost definice stavu workflow pro export, po úspěšném exportu anebo po neúspěšném exportu.

Povolené akce

V sekci naleznete možnosti nastavení jednotlivých akci, které mohou uživatele provést ve vybraných stavech workflow na požadavku v dané agendě. Pro úplnost naleznete níže seznam všech povolených akci pro agendy v modulu helpdesk.

Povolené akce
AkcePopis
Helpdesk.Audit.VisibleMožnost zobrazit historii v detailu požadavku
Helpdesk.BillingClaim.ReadPovolit čtení vyúčtovaní v helpdesku
Helpdesk.BillingClaim.WritePovolit zápis vyúčtovaní z helpdesku
Helpdesk.Center.EditOprávnění editovat středisko
Helpdesk.Center.VisibleOprávnění zobrazit středisko
Helpdesk.Device.EditZápis, výběr či změna zařízení (zařízení ze servisního systému).
Helpdesk.Device.VisibleZobrazení zařízení (ze servisního systému) v detailu požadavku.
Helpdesk.Changelog.EditZápis nebo změna changelogu
Helpdesk.Changelog.VisibleViditelnost sekce changelogu v detailu požadavku
Helpdesk.Notes.ReadOprávnění číst poznámky v detailu hd požadavku
Helpdesk.Notes.WriteOprávnění zapisovat poznámky v detailu hd požadavku
Helpdesk.Plan.EditUmožňuje editovat plánovaný termín
Helpdesk.Plan.Estimate.EditUmožňuje editovat odhadovaný čas řešení
Helpdesk.Plan.Estimate.RequiredPovinnost zadat odhadovaný čas řešení
Helpdesk.Plan.Estimate.VisiblityUmožňuje zobrazit odhadovaný čas řešení
Helpdesk.Plan.RequiredPovinnost zadat plánovaný termín
Helpdesk.Plan.VisibilityUmožňuje zobrazit plánovaný termín
Helpdesk.RequestedDate.Edit.EveryoneOprávnění měnit požadovaný termín
Helpdesk.RequestedDate.Edit.RequestorUmožňuje měnit zadavateli požadovaný termín
Helpdesk.RequestedDate.ReadViditelnost požadovaného termínu
Helpdesk.RequestedDate.RequiredPovinnost vybrat požadovaný termín
Helpdesk.Technology.EditOprávnění editovat technologii
Helpdesk.Technology.VisibleOprávnění zobrazit technologii
Helpdesk.WorkOrder.ReadOprávnění zobrazit údržbu v helpdesku
Helpdesk.WorkOrder.WriteOprávnění na zápis úkonů z helpdesku
HelpdeskActivityReadZobrazení činnosti
HelpdeskBusinessCaseShowZobrazení obchodního případu
HelpdeskContractorEditVýběr nebo změna dodavatele.
HelpdeskContractorRequiredPovinnost výběru dodavatele.
HelpdeskContractorVisibilityViditelnost dodavatele (bez možnosti změny).
HelpdeskContractReadZobrazení smlouvy
HelpdeskCteniFaktUdajeČtení fakturačních údajů
HelpdeskCteniTypuNakladuMožnost číst typy nákladů
HelpdeskCustomerEditUmožňuje editovat zákazníka
HelpdeskCustomerRequiredPovinnost vybrat zákazníka
HelpdeskCustomerVisibilityUmožňuje zobrazit zákaznika
HelpdeskDeleteMožnost smazat helpdeskový požadavek
HelpdeskDescEditEditace popisu
HelpdeskEditGuarantorEditace garanta požadavku
HelpdeskEventsEditOprávnění zapsat novou událost
HelpdeskEventsVisibilityOprávnění zobrazit tab výkazů
HelpdeskExpectedCostsEditUmožňuje editovat očekávané náklady
HelpdeskExpectedCostsRequiredPovinnost zadat očekávané náklady
HelpdeskExpectedCostsVisibilityUmožňuje zobrazit očekávané náklady
HelpdeskExpectedDateEditUmožňuje editovat očekávaný termín
HelpdeskExpectedDateRequiredPovinnost zadat očekávaný termín
HelpdeskExpectedDateVisibilityUmožňuje zobrazit očekávaný termín
HelpdeskFileAtt1EnableAtribut souborů 1 - editace
HelpdeskFileAtt1VisibleAtribut souborů 1 - zobrazení
HelpdeskKomunikaceCteniZáložka komunikace (čtení emailů a zpráv)
HelpdeskObjectReadZobrazení objektu
HelpdeskOpportunityCreateOprávnění vytvářet příležitosti z požadavku
HelpdeskOpportunityReadOprávnění číst příležitosti požadavku
HelpdeskOrdersReadČtení objednávek
HelpdeskOrderWriteZápis nové objednávky
HelpdeskPrilohySmazaniOprávnění na smazání přílohy
HelpdeskPrilohyZapisOprávnění umožní uložit dokument jako přílohu helpdeskového požadavku
HelpdeskProductEditOprávnění editovat produkt
HelpdeskProductReadZobrazení produktu
HelpdeskQuotationCreateOprávnění vytvářet nabídky požadavku
HelpdeskQuotationReadOprávnění číst nabídky požadavku
HelpdeskReadGuarantorZobrazení garanta požadavku
HelpdeskRelatedReqReadNadřízené a podřízené požadavky - čtení
HelpdeskRelatedReqWriteNadřízené a podřízené požadavky - zápis
HelpdeskRequestorEditVýběr nebo změna zadavatele
HelpdeskRequestorRequiredPovinnost výběru zadavatele
HelpdeskRequestorVisibilityViditelnost dodavatele (bez možnosti změny)
HelpdeskShowHdCisloK danému stavu umožňuje zápis nebo editaci čísla požadavku
HelpdeskSolverEditEditace řešitele požadavku
HelpdeskSolverRequiredPovinnost výběru řešitele
HelpdeskSolverVisibilityZobrazení řešitele požadavku
HelpdeskSourceEditEditace zdroje v detailu/zápisu požadavku
HelpdeskSourceRequiredPovinnost výběru zdroje v detailu/zápisu požadavku
HelpdeskSourceVisibilityViditelnost zdroje v detailu/zápisu požadavku
HelpdeskTitleEditEditace nadpisu
HelpdeskZakazkaReadZobrazení zakázky
HelpdeskZapisDatUkonceniK danému stavu umožňuje zápis nebo editaci Datum ukončení
HelpdeskZapisOcekavaneNakladyUmožňuje zadávat očekávané náklady
HelpdeskZapisOcekavanyTerminUmožňuje zadávat očekávaný termín
HelpdeskZarizeniZapisHelpdeskZarizeniZapis
HelpdeskZmenaCinnostZměna činnosti
HelpdeskZmenaDodNabidkyK danému stavu umožňuje upravit datum dodání nabídky
HelpdeskZmenaFaktUdajeZměna fakturačních údajů
HelpdeskZmenaObjektZměna objektu
HelpdeskZmenaPrioritaZměna priority
HelpdeskZmenaResitelZměna údajů řešitele
HelpdeskZmenaSysRadaZměna řady helpdesku
HelpdeskZmenaTypUkonuZměna typu úkonu
HelpdeskZmenaZakazkaZměna zakázky

Návazné agendy

V záložce můžete nastavit návazné agendy pro danou agendu. Tudíž pokud se stáva, že v systému vzniká z jednoho požadavku jiný požadavek/dokument – z požadavku úkon, z požadavku nabídka, z požadavku objednávka, atd, je nutný nastavit vazby mezi jednotlivými agendami kde vzniká potřeba tvorby nových požadavků/dokumentů z jiných požadavků/dokumentů.

Nový záznam

V sekci můžete nastavit novou návaznou agendu.

  • Agenda – volba agendy v aplikaci na kterou má být agenda navázaná. Povinná volba.
  • Stav – volba výchozího stavu workflow, pokud vznikne nový požadavek/dokument jako návazný.
  • Parametry zápis – pokud se shodují uživatelské atributy ve zdrojovém dokladu a cílovém dokladu, jejich hodnoty se při zápisu překopírují.
  • Parametry změna – v případě shodných uživatelských atributů mezi návaznými doklady dochází při změně v jenom z nich k přepsání (aktualizaci) v druhém dokladu.
  • Výchozí – tato volba je platná pouze v následujících modulech:
    • Podklady k vyúčtování – při vyúčtování se fakturuje primárně do té agendy, která jako návazná a výchozí.
    • Pošta odeslaná – v případě odpovědi na poštu se odpověď zapíše primárně do návazné agenda, která je označena jako výchozí.
  • Zachovat číslo – volba je funkční pouze pro agendy v modulu Smlouvy.

Nastavení je nutné potvrdit volbou Uložit.

Seznam návazných agend

v sekci naleznete všechny návazné agendy a jejich nastavení které můžete upravit, nebo vazbu zrušit přes volbu koše.


Byl tento článek užitečný?

What's Next