- Vytisknout
V administraci se k agendám dostaneme cestou Administrační menu > Systém > Agendy.
Obecné informace o nastavení agend je k dispozici ZDE, dále se zaměříme na specifické nastavení agend v modulu Helpdesk.
V levé části nastavení agendy definujete naleznete sekce Základní údaje, Číslování záznamů, Workflow a Emaily a komunikace.
Základní údaje
- Modul = Helpdesk
- Název agendy – volba pro definování názvu agendy. Povinná volba.
- Kód agendy – Unikátní kód, který může být dále využitý v číslování požadavku.
- Aktivní – volba, zda je agenda v aplikaci aktivní.
Číslování záznamů
- Přednastavené – Vybere formát číslování z číselných řad v aplikaci podle zvoleného modulu v nastavení dané agendy.
- Vlastní – Do pole napíšete vlastní definici masky ve formátu, kde hvězdičky jsou následně zaměňovány za posloupnou číselnou řadu, ve zkratce řečeno. Tzn. např. formát „HD****“ nám u prvního záznamu vygeneruje číslo „HD0001“ u druhého „HD0002“ atd. V případě vlastní definice masky se vyplněná hodnota automaticky ukládá mezi existující číselné řady a je označena jako uzamčená číselná řada.
Workflow
- Proces – Workflow, které budete využívat v dané agendě.
- Výchozí stav – Definice výchozího stavu z vámi vybraného procesu workflow. Tento stav získává smlouva při založení v systému.
- Stavy zrušeno – Stav/y, které značí zrušení smlouvy.
- Stavy ukončeno – Stav/y, které značí ukončení procesu se smlouvou.
Emaily a komunikace
V sekci máte možnost nastavit, jak má být řízená emailová komunikace v rámci dané agendy.
- Emailový účet – výběr emailového účtu který se použije pro odeslání emailu z dané agendy. Výběr z již nastavených účtu v aplikaci.
- Šablona emailu – výběr šablony emailu která se použije pro nový email v dané agendě.
- Šablona emailu při odpovědi – výběr šablony emailu která se použije pro odpověď v dané agendě.
- Zápis stavu při odpovědi – možnost vybrat stav workflow který se nastaví, když přijde odpověď na email do aplikace.
- Opakovat poslední stav – volba nastaví opět stav workflow který byl před doručením odpovědi.
- Nastavit posledního řešitele – volba nastaví po změně stavu workflow řešitele který byl naposledy řešitelem ve workflow.
V pravé části naleznete záložky Nastavení, Přenos dokladů, Povolené akce, Návazné agendy.
Nastavení
V záložce naleznete specifické nastavení agend pro modul Helpdesk.
Zápis požadavku – nastavení
- Skrýt požadovaný termín – volba skryje výběr hodnoty Požadovaný termín při zápisu požadavku dané agendy. Nastavení slouží pouze pro formuláře, které nemají možnost nastavení Ovládací prvky.
- Skrýt typ požadavku – volba skryje volbu Typ požadavku v požadavku dané agendy. Nastavení slouží pouze pro formuláře, které nemají možnost nastavení Ovládací prvky.
- Požadovaný termín není povinný – pokud je volba aktivní, tak Požadovaný termín u zápisu požadavku dané agendy není povinný. Nastavení slouží pouze pro formuláře, které nemají možnost nastavení Ovládací prvky.
- Zobrazit Očekávaný termín – volba zpřístupní volbu Očekávaný termín v požadavku dané agendy. Nastavení slouží pouze pro formuláře, které nemají možnost nastavení Ovládací prvky.
- Zobrazit Očekávané náklady – volba zpřístupní volbu Očekávané náklady v požadavku dané agendy. Nastavení slouží pouze pro formuláře, které nemají možnost nastavení Ovládací prvky.
- Zobrazit zakázku – volba zpřístupní Zakázka při vytváření požadavku. Nastavení slouží pouze pro formuláře, které nemají možnost nastavení Ovládací prvky.
- Zobrazit typ objektu – volba zpřístupní Typ objektu při vytváření požadavku. Nastavení slouží pouze pro formuláře, které nemají možnost nastavení Ovládací prvky.
- Automaticky nepřiřazovat zakázku – volba zamezí automatickému doplňování zakázky v požadavku.
Zápis požadavku – výchozí hodnoty
V sekci můžete nastavit hodnoty které budou výchozí při zakládaní požadavku na danu agendu:
- Typ požadavku – možnost volby typu požadavku z číselníku který bude předvyplněn u nových požadavku v dane agendě.
- Priorita – možnost volby priority z číselníku která bude předvyplněná u nových požadavku v dane agendě.
- Zpětná vazba – možnost volby zpětné vazby z číselníku která bude předvyplněná u požadavku v dane agendě. Jedná se o hodnotu pouze s informativním charakterem pro uživatelé.
- Zakázka – možnost volby zakázky z číselníku která bude předvyplněná u nových požadavku v dane agendě.
- Typ přílohy – možnost volby typu přílohy která se bude uživatelům před vyplňovat v případě, že na požadavku v dané agendě vkládají přílohu.
Atributy požadavků
- Zobrazit Předmět požadavku – volba zobrazí předmět požadavku. Nastavení slouží pouze pro formuláře, které nemají možnost nastavení Ovládací prvky.
- Povolit ruční zápis čísla požadavku – volba umožní zadat číslo požadavku uživatelům který požadavek do aplikace zapisují. Nastavení slouží pouze pro formuláře, které nemají možnost nastavení Ovládací prvky.
- Skrýt prioritu – volba skryje výběr priority uživatelům který požadavek zapisují do aplikace. Nastavení slouží pouze pro formuláře, které nemají možnost nastavení Ovládací prvky.
- Zobrazit Datum ukončení – volba zobrazí pole Datum ukončení. Nastavení slouží pouze pro formuláře, které nemají možnost nastavení Ovládací prvky.
- Zobrazit Fakturační údaje – volba zobrazí pole Fakturační údaje. Nastavení slouží pouze pro formuláře, které nemají možnost nastavení Ovládací prvky.
- Zobrazit Termín dodání nabídky – volba zobrazí pole Termín dodání nabídky. Nastavení slouží pouze pro formuláře, které nemají možnost nastavení Ovládací prvky.
Ostatní nastavení
- Řídit akce dle workflow – historické nastavení které se používá pouze ve formuláři sys_docrada_detail.aspx.
- Podbarvovat řádky dle workflow – volba způsobí, že požadavky budou v přehledu (hd_prehled.aspx) podbarvené podle nastavené barvy u stavu workflow.
- Povolit editaci SLA – historické nastavení které se používá pouze ve formuláři sys_docrada_detail.aspx.
- Omezovat typ úkonu podle – možnost volby mezi Agenda a Objekt. Podle volby je možné přiřadit požadavku v dané agendě Typ požadavku.
- Podřízené číslování – volba způsobí, že požadavky, které vzniknou z požadavku dané agendy budou číslované jako podřízené. Například pokud z požadavku HD***** vytvoříte požadavek do návazné agendy tak tento nový požadavek zdědí číslo HD***** plus se k tomu přidá pod číslo teda formát bude HD*****.01 atd.
- Skupina Řešitele – historické nastavení které se používá pouze ve formuláři sys_docrada_detail.aspx.
- Parametr CheckBox – možnost vyvést do detailu požadavku vlastní hodnotu/text u které bude checkbox.
- Max. počet OP – nastavení pro maximální počet Vyučtování v požadavku.
Plánovač – kalendář
Nastavení slouží pro automatickou změnu stavu workflow když je požadavek naplánován uživateli v Plánovači nebo když je požadavek uživateli v Plánovači odebrán.
- Při vložení zapsat stav – možnost vybrat stav který se nastaví na požadavku který přiřadíte v plánovači konkrétnímu uživateli.
- Při odebrání zapsat stav – možnost vybrat stav který se nastaví na požadavku který odeberete v plánovači uživateli.
Globální nastavení
Volbou Zobrazovat následné stavy workflow v dokumentu jako tlačítka nastavíte, že v detailu požadavku budou stavy workflow zobrazená jako tlačítka, a ne pouze jako text s ikonou.
Přenos dokladů
V sekci je možnost definice stavu workflow, pokud se požadavky dané agendy mají posílat do jiného systému pomocí speciální služby nebo procedury. Nemusí se jednat pouze o účetní systém. Možnost definice stavu workflow pro export, po úspěšném exportu anebo po neúspěšném exportu.
Povolené akce
V sekci naleznete možnosti nastavení jednotlivých akci, které mohou uživatele provést ve vybraných stavech workflow na požadavku v dané agendě. Pro úplnost naleznete níže seznam všech povolených akci pro agendy v modulu helpdesk.
Povolené akce
Akce | Popis |
---|---|
Helpdesk.Audit.Visible | Možnost zobrazit historii v detailu požadavku |
Helpdesk.BillingClaim.Read | Povolit čtení vyúčtovaní v helpdesku |
Helpdesk.BillingClaim.Write | Povolit zápis vyúčtovaní z helpdesku |
Helpdesk.Center.Edit | Oprávnění editovat středisko |
Helpdesk.Center.Visible | Oprávnění zobrazit středisko |
Helpdesk.Device.Edit | Zápis, výběr či změna zařízení (zařízení ze servisního systému). |
Helpdesk.Device.Visible | Zobrazení zařízení (ze servisního systému) v detailu požadavku. |
Helpdesk.Changelog.Edit | Zápis nebo změna changelogu |
Helpdesk.Changelog.Visible | Viditelnost sekce changelogu v detailu požadavku |
Helpdesk.Notes.Read | Oprávnění číst poznámky v detailu hd požadavku |
Helpdesk.Notes.Write | Oprávnění zapisovat poznámky v detailu hd požadavku |
Helpdesk.Plan.Edit | Umožňuje editovat plánovaný termín |
Helpdesk.Plan.Estimate.Edit | Umožňuje editovat odhadovaný čas řešení |
Helpdesk.Plan.Estimate.Required | Povinnost zadat odhadovaný čas řešení |
Helpdesk.Plan.Estimate.Visiblity | Umožňuje zobrazit odhadovaný čas řešení |
Helpdesk.Plan.Required | Povinnost zadat plánovaný termín |
Helpdesk.Plan.Visibility | Umožňuje zobrazit plánovaný termín |
Helpdesk.RequestedDate.Edit.Everyone | Oprávnění měnit požadovaný termín |
Helpdesk.RequestedDate.Edit.Requestor | Umožňuje měnit zadavateli požadovaný termín |
Helpdesk.RequestedDate.Read | Viditelnost požadovaného termínu |
Helpdesk.RequestedDate.Required | Povinnost vybrat požadovaný termín |
Helpdesk.Technology.Edit | Oprávnění editovat technologii |
Helpdesk.Technology.Visible | Oprávnění zobrazit technologii |
Helpdesk.WorkOrder.Read | Oprávnění zobrazit údržbu v helpdesku |
Helpdesk.WorkOrder.Write | Oprávnění na zápis úkonů z helpdesku |
HelpdeskActivityRead | Zobrazení činnosti |
HelpdeskBusinessCaseShow | Zobrazení obchodního případu |
HelpdeskContractorEdit | Výběr nebo změna dodavatele. |
HelpdeskContractorRequired | Povinnost výběru dodavatele. |
HelpdeskContractorVisibility | Viditelnost dodavatele (bez možnosti změny). |
HelpdeskContractRead | Zobrazení smlouvy |
HelpdeskCteniFaktUdaje | Čtení fakturačních údajů |
HelpdeskCteniTypuNakladu | Možnost číst typy nákladů |
HelpdeskCustomerEdit | Umožňuje editovat zákazníka |
HelpdeskCustomerRequired | Povinnost vybrat zákazníka |
HelpdeskCustomerVisibility | Umožňuje zobrazit zákaznika |
HelpdeskDelete | Možnost smazat helpdeskový požadavek |
HelpdeskDescEdit | Editace popisu |
HelpdeskEditGuarantor | Editace garanta požadavku |
HelpdeskEventsEdit | Oprávnění zapsat novou událost |
HelpdeskEventsVisibility | Oprávnění zobrazit tab výkazů |
HelpdeskExpectedCostsEdit | Umožňuje editovat očekávané náklady |
HelpdeskExpectedCostsRequired | Povinnost zadat očekávané náklady |
HelpdeskExpectedCostsVisibility | Umožňuje zobrazit očekávané náklady |
HelpdeskExpectedDateEdit | Umožňuje editovat očekávaný termín |
HelpdeskExpectedDateRequired | Povinnost zadat očekávaný termín |
HelpdeskExpectedDateVisibility | Umožňuje zobrazit očekávaný termín |
HelpdeskFileAtt1Enable | Atribut souborů 1 - editace |
HelpdeskFileAtt1Visible | Atribut souborů 1 - zobrazení |
HelpdeskKomunikaceCteni | Záložka komunikace (čtení emailů a zpráv) |
HelpdeskObjectRead | Zobrazení objektu |
HelpdeskOpportunityCreate | Oprávnění vytvářet příležitosti z požadavku |
HelpdeskOpportunityRead | Oprávnění číst příležitosti požadavku |
HelpdeskOrdersRead | Čtení objednávek |
HelpdeskOrderWrite | Zápis nové objednávky |
HelpdeskPrilohySmazani | Oprávnění na smazání přílohy |
HelpdeskPrilohyZapis | Oprávnění umožní uložit dokument jako přílohu helpdeskového požadavku |
HelpdeskProductEdit | Oprávnění editovat produkt |
HelpdeskProductRead | Zobrazení produktu |
HelpdeskQuotationCreate | Oprávnění vytvářet nabídky požadavku |
HelpdeskQuotationRead | Oprávnění číst nabídky požadavku |
HelpdeskReadGuarantor | Zobrazení garanta požadavku |
HelpdeskRelatedReqRead | Nadřízené a podřízené požadavky - čtení |
HelpdeskRelatedReqWrite | Nadřízené a podřízené požadavky - zápis |
HelpdeskRequestorEdit | Výběr nebo změna zadavatele |
HelpdeskRequestorRequired | Povinnost výběru zadavatele |
HelpdeskRequestorVisibility | Viditelnost dodavatele (bez možnosti změny) |
HelpdeskShowHdCislo | K danému stavu umožňuje zápis nebo editaci čísla požadavku |
HelpdeskSolverEdit | Editace řešitele požadavku |
HelpdeskSolverRequired | Povinnost výběru řešitele |
HelpdeskSolverVisibility | Zobrazení řešitele požadavku |
HelpdeskSourceEdit | Editace zdroje v detailu/zápisu požadavku |
HelpdeskSourceRequired | Povinnost výběru zdroje v detailu/zápisu požadavku |
HelpdeskSourceVisibility | Viditelnost zdroje v detailu/zápisu požadavku |
HelpdeskTitleEdit | Editace nadpisu |
HelpdeskZakazkaRead | Zobrazení zakázky |
HelpdeskZapisDatUkonceni | K danému stavu umožňuje zápis nebo editaci Datum ukončení |
HelpdeskZapisOcekavaneNaklady | Umožňuje zadávat očekávané náklady |
HelpdeskZapisOcekavanyTermin | Umožňuje zadávat očekávaný termín |
HelpdeskZarizeniZapis | HelpdeskZarizeniZapis |
HelpdeskZmenaCinnost | Změna činnosti |
HelpdeskZmenaDodNabidky | K danému stavu umožňuje upravit datum dodání nabídky |
HelpdeskZmenaFaktUdaje | Změna fakturačních údajů |
HelpdeskZmenaObjekt | Změna objektu |
HelpdeskZmenaPriorita | Změna priority |
HelpdeskZmenaResitel | Změna údajů řešitele |
HelpdeskZmenaSysRada | Změna řady helpdesku |
HelpdeskZmenaTypUkonu | Změna typu úkonu |
HelpdeskZmenaZakazka | Změna zakázky |
Návazné agendy
V záložce můžete nastavit návazné agendy pro danou agendu. Tudíž pokud se stáva, že v systému vzniká z jednoho požadavku jiný požadavek/dokument – z požadavku úkon, z požadavku nabídka, z požadavku objednávka, atd, je nutný nastavit vazby mezi jednotlivými agendami kde vzniká potřeba tvorby nových požadavků/dokumentů z jiných požadavků/dokumentů.
Nový záznam
V sekci můžete nastavit novou návaznou agendu.
- Agenda – volba agendy v aplikaci na kterou má být agenda navázaná. Povinná volba.
- Stav – volba výchozího stavu workflow, pokud vznikne nový požadavek/dokument jako návazný.
- Parametry zápis – pokud se shodují uživatelské atributy ve zdrojovém dokladu a cílovém dokladu, jejich hodnoty se při zápisu překopírují.
- Parametry změna – v případě shodných uživatelských atributů mezi návaznými doklady dochází při změně v jenom z nich k přepsání (aktualizaci) v druhém dokladu.
- Výchozí – tato volba je platná pouze v následujících modulech:
- Podklady k vyúčtování – při vyúčtování se fakturuje primárně do té agendy, která jako návazná a výchozí.
- Pošta odeslaná – v případě odpovědi na poštu se odpověď zapíše primárně do návazné agenda, která je označena jako výchozí.
- Zachovat číslo – volba je funkční pouze pro agendy v modulu Smlouvy.
Nastavení je nutné potvrdit volbou Uložit.
Seznam návazných agend
v sekci naleznete všechny návazné agendy a jejich nastavení které můžete upravit, nebo vazbu zrušit přes volbu koše.