- Vytisknout
 
V administraci se k agendám dostaneme cestou Administrační menu > Systém > Agendy.
Obecné informace o nastavení agend je k dispozici ZDE, dále se zaměříme na specifické nastavení agend v modulu Helpdesk.
V levé části nastavení agendy definujete naleznete sekce Základní údaje, Číslování záznamů, Workflow a Emaily a komunikace.
Základní údaje
- Modul = Helpdesk
 - Název agendy – volba pro definování názvu agendy. Povinná volba.
 - Kód agendy – Unikátní kód, který může být dále využitý v číslování požadavku.
 - Aktivní – volba, zda je agenda v aplikaci aktivní.
 
Číslování záznamů
- Přednastavené – Vybere formát číslování z číselných řad v aplikaci podle zvoleného modulu v nastavení dané agendy.
 - Vlastní – Do pole napíšete vlastní definici masky ve formátu, kde hvězdičky jsou následně zaměňovány za posloupnou číselnou řadu, ve zkratce řečeno. Tzn. např. formát „HD****“ nám u prvního záznamu vygeneruje číslo „HD0001“ u druhého „HD0002“ atd. V případě vlastní definice masky se vyplněná hodnota automaticky ukládá mezi existující číselné řady a je označena jako uzamčená číselná řada.
 
Workflow
- Proces – Workflow, které budete využívat v dané agendě.
 - Výchozí stav – Definice výchozího stavu z vámi vybraného procesu workflow. Tento stav získává smlouva při založení v systému.
 - Stavy zrušeno – Stav/y, které značí zrušení smlouvy.
 - Stavy ukončeno – Stav/y, které značí ukončení procesu se smlouvou.
 
Emaily a komunikace
V sekci máte možnost nastavit, jak má být řízená emailová komunikace v rámci dané agendy.
- Emailový účet – výběr emailového účtu který se použije pro odeslání emailu z dané agendy. Výběr z již nastavených účtu v aplikaci.
 - Šablona emailu – výběr šablony emailu která se použije pro nový email v dané agendě.
 - Šablona emailu při odpovědi – výběr šablony emailu která se použije pro odpověď v dané agendě.
 - Zápis stavu při odpovědi – možnost vybrat stav workflow který se nastaví, když přijde odpověď na email do aplikace.
 - Opakovat poslední stav – volba nastaví opět stav workflow který byl před doručením odpovědi.
 - Nastavit posledního řešitele – volba nastaví po změně stavu workflow řešitele který byl naposledy řešitelem ve workflow.
 
V pravé části naleznete záložky Nastavení, Přenos dokladů, Povolené akce, Návazné agendy.
Nastavení
V záložce naleznete specifické nastavení agend pro modul Helpdesk.
Zápis požadavku – nastavení
- Skrýt požadovaný termín – volba skryje výběr hodnoty Požadovaný termín při zápisu požadavku dané agendy. Nastavení slouží pouze pro formuláře, které nemají možnost nastavení Ovládací prvky.
 - Skrýt typ požadavku – volba skryje volbu Typ požadavku v požadavku dané agendy. Nastavení slouží pouze pro formuláře, které nemají možnost nastavení Ovládací prvky.
 - Požadovaný termín není povinný – pokud je volba aktivní, tak Požadovaný termín u zápisu požadavku dané agendy není povinný. Nastavení slouží pouze pro formuláře, které nemají možnost nastavení Ovládací prvky.
 - Zobrazit Očekávaný termín – volba zpřístupní volbu Očekávaný termín v požadavku dané agendy. Nastavení slouží pouze pro formuláře, které nemají možnost nastavení Ovládací prvky.
 - Zobrazit Očekávané náklady – volba zpřístupní volbu Očekávané náklady v požadavku dané agendy. Nastavení slouží pouze pro formuláře, které nemají možnost nastavení Ovládací prvky.
 - Zobrazit zakázku – volba zpřístupní Zakázka při vytváření požadavku. Nastavení slouží pouze pro formuláře, které nemají možnost nastavení Ovládací prvky.
 - Zobrazit typ objektu – volba zpřístupní Typ objektu při vytváření požadavku. Nastavení slouží pouze pro formuláře, které nemají možnost nastavení Ovládací prvky.
 - Automaticky nepřiřazovat zakázku – volba zamezí automatickému doplňování zakázky v požadavku.
 
Zápis požadavku – výchozí hodnoty
V sekci můžete nastavit hodnoty které budou výchozí při zakládaní požadavku na danu agendu:
- Typ požadavku – možnost volby typu požadavku z číselníku který bude předvyplněn u nových požadavku v dane agendě.
 - Priorita – možnost volby priority z číselníku která bude předvyplněná u nových požadavku v dane agendě.
 - Zpětná vazba – možnost volby zpětné vazby z číselníku která bude předvyplněná u požadavku v dane agendě. Jedná se o hodnotu pouze s informativním charakterem pro uživatelé.
 - Zakázka – možnost volby zakázky z číselníku která bude předvyplněná u nových požadavku v dane agendě.
 - Typ přílohy – možnost volby typu přílohy která se bude uživatelům před vyplňovat v případě, že na požadavku v dané agendě vkládají přílohu.
 
Atributy požadavků
- Zobrazit Předmět požadavku – volba zobrazí předmět požadavku. Nastavení slouží pouze pro formuláře, které nemají možnost nastavení Ovládací prvky.
 - Povolit ruční zápis čísla požadavku – volba umožní zadat číslo požadavku uživatelům který požadavek do aplikace zapisují. Nastavení slouží pouze pro formuláře, které nemají možnost nastavení Ovládací prvky.
 - Skrýt prioritu – volba skryje výběr priority uživatelům který požadavek zapisují do aplikace. Nastavení slouží pouze pro formuláře, které nemají možnost nastavení Ovládací prvky.
 - Zobrazit Datum ukončení – volba zobrazí pole Datum ukončení. Nastavení slouží pouze pro formuláře, které nemají možnost nastavení Ovládací prvky.
 - Zobrazit Fakturační údaje – volba zobrazí pole Fakturační údaje. Nastavení slouží pouze pro formuláře, které nemají možnost nastavení Ovládací prvky.
 - Zobrazit Termín dodání nabídky – volba zobrazí pole Termín dodání nabídky. Nastavení slouží pouze pro formuláře, které nemají možnost nastavení Ovládací prvky.
 
Ostatní nastavení
- Řídit akce dle workflow – historické nastavení které se používá pouze ve formuláři sys_docrada_detail.aspx.
 - Podbarvovat řádky dle workflow – volba způsobí, že požadavky budou v přehledu (hd_prehled.aspx) podbarvené podle nastavené barvy u stavu workflow.
 - Povolit editaci SLA – historické nastavení které se používá pouze ve formuláři sys_docrada_detail.aspx.
 - Omezovat typ úkonu podle – možnost volby mezi Agenda a Objekt. Podle volby je možné přiřadit požadavku v dané agendě Typ požadavku.
 - Podřízené číslování – volba způsobí, že požadavky, které vzniknou z požadavku dané agendy budou číslované jako podřízené. Například pokud z požadavku HD***** vytvoříte požadavek do návazné agendy tak tento nový požadavek zdědí číslo HD***** plus se k tomu přidá pod číslo teda formát bude HD*****.01 atd.
 - Skupina Řešitele – historické nastavení které se používá pouze ve formuláři sys_docrada_detail.aspx.
 - Parametr CheckBox – možnost vyvést do detailu požadavku vlastní hodnotu/text u které bude checkbox.
 - Max. počet OP – nastavení pro maximální počet Vyučtování v požadavku.
 
Plánovač – kalendář
Nastavení slouží pro automatickou změnu stavu workflow když je požadavek naplánován uživateli v Plánovači nebo když je požadavek uživateli v Plánovači odebrán.
- Při vložení zapsat stav – možnost vybrat stav který se nastaví na požadavku který přiřadíte v plánovači konkrétnímu uživateli.
 - Při odebrání zapsat stav – možnost vybrat stav který se nastaví na požadavku který odeberete v plánovači uživateli.
 
Globální nastavení
Volbou Zobrazovat následné stavy workflow v dokumentu jako tlačítka nastavíte, že v detailu požadavku budou stavy workflow zobrazená jako tlačítka, a ne pouze jako text s ikonou.
Přenos dokladů
V sekci je možnost definice stavu workflow, pokud se požadavky dané agendy mají posílat do jiného systému pomocí speciální služby nebo procedury. Nemusí se jednat pouze o účetní systém. Možnost definice stavu workflow pro export, po úspěšném exportu anebo po neúspěšném exportu.
Povolené akce
V sekci naleznete možnosti nastavení jednotlivých akci, které mohou uživatele provést ve vybraných stavech workflow na požadavku v dané agendě. Pro úplnost naleznete níže seznam všech povolených akci pro agendy v modulu helpdesk.
Povolené akce
| Akce | Popis | 
|---|---|
| Helpdesk.Audit.Visible | Možnost zobrazit historii v detailu požadavku | 
| Helpdesk.BillingClaim.Read | Povolit čtení vyúčtovaní v helpdesku | 
| Helpdesk.BillingClaim.Write | Povolit zápis vyúčtovaní z helpdesku | 
| Helpdesk.Center.Edit | Oprávnění editovat středisko | 
| Helpdesk.Center.Visible | Oprávnění zobrazit středisko | 
| Helpdesk.Device.Edit | Zápis, výběr či změna zařízení (zařízení ze servisního systému). | 
| Helpdesk.Device.Visible | Zobrazení zařízení (ze servisního systému) v detailu požadavku. | 
| Helpdesk.Changelog.Edit | Zápis nebo změna changelogu | 
| Helpdesk.Changelog.Visible | Viditelnost sekce changelogu v detailu požadavku | 
| Helpdesk.Notes.Read | Oprávnění číst poznámky v detailu hd požadavku | 
| Helpdesk.Notes.Write | Oprávnění zapisovat poznámky v detailu hd požadavku | 
| Helpdesk.Plan.Edit | Umožňuje editovat plánovaný termín | 
| Helpdesk.Plan.Estimate.Edit | Umožňuje editovat odhadovaný čas řešení | 
| Helpdesk.Plan.Estimate.Required | Povinnost zadat odhadovaný čas řešení | 
| Helpdesk.Plan.Estimate.Visiblity | Umožňuje zobrazit odhadovaný čas řešení | 
| Helpdesk.Plan.Required | Povinnost zadat plánovaný termín | 
| Helpdesk.Plan.Visibility | Umožňuje zobrazit plánovaný termín | 
| Helpdesk.RequestedDate.Edit.Everyone | Oprávnění měnit požadovaný termín | 
| Helpdesk.RequestedDate.Edit.Requestor | Umožňuje měnit zadavateli požadovaný termín | 
| Helpdesk.RequestedDate.Read | Viditelnost požadovaného termínu | 
| Helpdesk.RequestedDate.Required | Povinnost vybrat požadovaný termín | 
| Helpdesk.Technology.Edit | Oprávnění editovat technologii | 
| Helpdesk.Technology.Visible | Oprávnění zobrazit technologii | 
| Helpdesk.WorkOrder.Read | Oprávnění zobrazit údržbu v helpdesku | 
| Helpdesk.WorkOrder.Write | Oprávnění na zápis úkonů z helpdesku | 
| HelpdeskActivityRead | Zobrazení činnosti | 
| HelpdeskBusinessCaseShow | Zobrazení obchodního případu | 
| HelpdeskContractorEdit | Výběr nebo změna dodavatele. | 
| HelpdeskContractorRequired | Povinnost výběru dodavatele. | 
| HelpdeskContractorVisibility | Viditelnost dodavatele (bez možnosti změny). | 
| HelpdeskContractRead | Zobrazení smlouvy | 
| HelpdeskCteniFaktUdaje | Čtení fakturačních údajů | 
| HelpdeskCteniTypuNakladu | Možnost číst typy nákladů | 
| HelpdeskCustomerEdit | Umožňuje editovat zákazníka | 
| HelpdeskCustomerRequired | Povinnost vybrat zákazníka | 
| HelpdeskCustomerVisibility | Umožňuje zobrazit zákaznika | 
| HelpdeskDelete | Možnost smazat helpdeskový požadavek | 
| HelpdeskDescEdit | Editace popisu | 
| HelpdeskEditGuarantor | Editace garanta požadavku | 
| HelpdeskEventsEdit | Oprávnění zapsat novou událost | 
| HelpdeskEventsVisibility | Oprávnění zobrazit tab výkazů | 
| HelpdeskExpectedCostsEdit | Umožňuje editovat očekávané náklady | 
| HelpdeskExpectedCostsRequired | Povinnost zadat očekávané náklady | 
| HelpdeskExpectedCostsVisibility | Umožňuje zobrazit očekávané náklady | 
| HelpdeskExpectedDateEdit | Umožňuje editovat očekávaný termín | 
| HelpdeskExpectedDateRequired | Povinnost zadat očekávaný termín | 
| HelpdeskExpectedDateVisibility | Umožňuje zobrazit očekávaný termín | 
| HelpdeskFileAtt1Enable | Atribut souborů 1 - editace | 
| HelpdeskFileAtt1Visible | Atribut souborů 1 - zobrazení | 
| HelpdeskKomunikaceCteni | Záložka komunikace (čtení emailů a zpráv) | 
| HelpdeskObjectRead | Zobrazení objektu | 
| HelpdeskOpportunityCreate | Oprávnění vytvářet příležitosti z požadavku | 
| HelpdeskOpportunityRead | Oprávnění číst příležitosti požadavku | 
| HelpdeskOrdersRead | Čtení objednávek | 
| HelpdeskOrderWrite | Zápis nové objednávky | 
| HelpdeskPrilohySmazani | Oprávnění na smazání přílohy | 
| HelpdeskPrilohyZapis | Oprávnění umožní uložit dokument jako přílohu helpdeskového požadavku | 
| HelpdeskProductEdit | Oprávnění editovat produkt | 
| HelpdeskProductRead | Zobrazení produktu | 
| HelpdeskQuotationCreate | Oprávnění vytvářet nabídky požadavku | 
| HelpdeskQuotationRead | Oprávnění číst nabídky požadavku | 
| HelpdeskReadGuarantor | Zobrazení garanta požadavku | 
| HelpdeskRelatedReqRead | Nadřízené a podřízené požadavky - čtení | 
| HelpdeskRelatedReqWrite | Nadřízené a podřízené požadavky - zápis | 
| HelpdeskRequestorEdit | Výběr nebo změna zadavatele | 
| HelpdeskRequestorRequired | Povinnost výběru zadavatele | 
| HelpdeskRequestorVisibility | Viditelnost dodavatele (bez možnosti změny) | 
| HelpdeskShowHdCislo | K danému stavu umožňuje zápis nebo editaci čísla požadavku | 
| HelpdeskSolverEdit | Editace řešitele požadavku | 
| HelpdeskSolverRequired | Povinnost výběru řešitele | 
| HelpdeskSolverVisibility | Zobrazení řešitele požadavku | 
| HelpdeskSourceEdit | Editace zdroje v detailu/zápisu požadavku | 
| HelpdeskSourceRequired | Povinnost výběru zdroje v detailu/zápisu požadavku | 
| HelpdeskSourceVisibility | Viditelnost zdroje v detailu/zápisu požadavku | 
| HelpdeskTitleEdit | Editace nadpisu | 
| HelpdeskZakazkaRead | Zobrazení zakázky | 
| HelpdeskZapisDatUkonceni | K danému stavu umožňuje zápis nebo editaci Datum ukončení | 
| HelpdeskZapisOcekavaneNaklady | Umožňuje zadávat očekávané náklady | 
| HelpdeskZapisOcekavanyTermin | Umožňuje zadávat očekávaný termín | 
| HelpdeskZarizeniZapis | HelpdeskZarizeniZapis | 
| HelpdeskZmenaCinnost | Změna činnosti | 
| HelpdeskZmenaDodNabidky | K danému stavu umožňuje upravit datum dodání nabídky | 
| HelpdeskZmenaFaktUdaje | Změna fakturačních údajů | 
| HelpdeskZmenaObjekt | Změna objektu | 
| HelpdeskZmenaPriorita | Změna priority | 
| HelpdeskZmenaResitel | Změna údajů řešitele | 
| HelpdeskZmenaSysRada | Změna řady helpdesku | 
| HelpdeskZmenaTypUkonu | Změna typu úkonu | 
| HelpdeskZmenaZakazka | Změna zakázky | 
Návazné agendy
V záložce můžete nastavit návazné agendy pro danou agendu. Tudíž pokud se stáva, že v systému vzniká z jednoho požadavku jiný požadavek/dokument – z požadavku úkon, z požadavku nabídka, z požadavku objednávka, atd, je nutný nastavit vazby mezi jednotlivými agendami kde vzniká potřeba tvorby nových požadavků/dokumentů z jiných požadavků/dokumentů.
Nový záznam
V sekci můžete nastavit novou návaznou agendu.
- Agenda – volba agendy v aplikaci na kterou má být agenda navázaná. Povinná volba.
 - Stav – volba výchozího stavu workflow, pokud vznikne nový požadavek/dokument jako návazný.
 - Parametry zápis – pokud se shodují uživatelské atributy ve zdrojovém dokladu a cílovém dokladu, jejich hodnoty se při zápisu překopírují.
 - Parametry změna – v případě shodných uživatelských atributů mezi návaznými doklady dochází při změně v jenom z nich k přepsání (aktualizaci) v druhém dokladu.
 - Výchozí – tato volba je platná pouze v následujících modulech:
- Podklady k vyúčtování – při vyúčtování se fakturuje primárně do té agendy, která jako návazná a výchozí.
 - Pošta odeslaná – v případě odpovědi na poštu se odpověď zapíše primárně do návazné agenda, která je označena jako výchozí.
 
 - Zachovat číslo – volba je funkční pouze pro agendy v modulu Smlouvy.
 
Nastavení je nutné potvrdit volbou Uložit.
Seznam návazných agend
v sekci naleznete všechny návazné agendy a jejich nastavení které můžete upravit, nebo vazbu zrušit přes volbu koše.
 
 