Nastavení menu pro modul Helpdesk
  • 26 Sep 2025
  • 6 Minutes to read
  • Contributors

Nastavení menu pro modul Helpdesk


The content is currently unavailable in English. You are viewing the default Czech version.
Article summary

V tomto článku ukazujeme konkrétní nastavení odkazů menu pro modul Helpdesk. Obecný postup pro konfiguraci odkazů menu naleznete v této nápovědě.

Nastavení menu pro modul helpdesk vám umožní si nastavit přístup ke konkrétním typům požadavků. Můžete si tak například vyfiltrovat požadavky otevřené, v řešení a mnohé další na jedno kliknutí.

Nastavení menu naleznete v administraci -> Portál -> Nastavení menu (odkazy).

Novou položku do menu přidáte kliknutím pravého tlačítka, případně můžete kliknout pravým tlačítkem na položku Helpdesk a možností "Nový podřízený záznam" přidat položku přímo pod záložku Helpdesk.

Pro modul Helpdesk je možné se z menu odkazovat na následující formuláře:

  • Zápis nového požadavku
    • Nový požadavek (hd_ticket_new.aspx) – Základní formulář sloužící pro vytvoření nového požadavku. Jednotlivé položky lze určit za pomocí ovládacích panelů (více informací).
    • Nový požadavek s výběrem objektu (hd_zapis_frame.aspx) – Základní formulář, který obsahuje zabudovanou stromovou strukturu objektů a umožňuje přehledné vyhledávání mezi objekty. Objekty rovněž musí mít povoleny zápis do helpdesku (více informací).
    • Zápis nového požadavku (hd_zapis_detail.aspx) – Starší typ formuláře sloužící pro zápis požadavku, jeho položky se liší na základě nastavení v detailu jednotlivých helpdeskových agend.
    • Zápis nového požadavku 2 (hd_zapis_detail2.aspx) – Starší typ formuláře sloužící pro zápis nového požadavku, který má na rozdíl od předešlého formuláře pevně dané položky. Oproti formuláři "Nový požadavek" pak umožňuje doplnění objektu, zařízení, řešitele i zakázky, neumožňuje vložení předmětu (názvu požadavku).
  • Přehled požadavků (hd_prehled.aspx) – obecný přehled se všemi zadanými požadavky, lze upravovat výsledky hledání za pomocí filtrace.
  • Denní report (x_hd_daily_report.aspx) – Umožňuje generování reportu za zvolené období.
  • Kanban board (hd_kanban.aspx) – Odkaz na kanban board, kde lze sledovat vizualizaci postupu řešených požadavků.
  • Hromadné změny požadavků (hd_prehled_zmeny.aspx) – Formulář umožňující provedení hromadné změny. Lze jej dohledat také v přehledu požadavků.

Nový požadavek (hd_ticket_new.aspx)

  • AgendaIdList – Vybráním konkrétních agend omezíte možnosti, které se při vytváření nových požadavků nabídnou.
  • AgendaIDSelected – Vyplněním této položky docílíte toho, že jedna konkrétní agenda bude předvybrána ve výběru.
  • FormKey – Využívá se pro případ, že jeden formulář (např.: přehled smluv), využíváte v různých odkazech menu a potřebujete, aby výčet sloupců v tomto přehledu byl jiný než v ostatních přehledech smluv. V základním nastavení veškeré přehledy smluv mají stejnou skladbu sloupců. Pro odlišení podoby přehledu v konkrétním odkazu menu, je třeba vyplnit FormKey (definujte si vlastní název formuláře) a veškerá nastavení, která budete dále provádět přes Ovládací prvky daného přehledu smluv se projeví pouze v tomto konkrétním přehledu.

Zápis nového požadavku (hd_zapis_detail2.aspx)

  • AccOrderID – Umožní předvybrat zakázku, která bude následně vyplněna při zápisu.
  • RedirectToDetail – Po zapsání požadavku dojde k přesměrování na detail helpdeskového požadavku.

Zápis nového požadavku (hd_zapis_detail.aspx)

Jedná se o typ formuláře pro zápis požadavku, kde je třeba nastavení provést v agendě. V pravé části stránky detailu agendy, pod záložkou "Nastavení", pak můžete provést úpravu, která se projeví u daného formuláře.

image.png

V rámci nastavení menu pak pracujete s těmito možnostmi:

  • AgendaIdList – Vybráním konkrétních agend omezíte možnosti, které se při vytváření nových požadavků nabídnou.
  • AgendaIdSelected – Vyplněním této položky docílíte toho, že jedna konkrétní agenda bude předvybrána ve výběru.

Nový požadavek s výběrem objektu (hd_zapis_frame.aspx)

  • AgendaIdList – Vybráním konkrétních agend omezíte možnosti, které se při vytváření nových požadavků nabídnou.
  • AgendaIdSelected – Vyplněním této položky docílíte toho, že jedna konkrétní agenda bude předvybrána ve výběru.
  • InitExpandDepth – Určuje do jaké úrovně se má rozbalit strom objektů.

Přehled požadavků (hd_prehled.aspx)

Nastavení menu pro přehled vám umožní vyvést do menu konkrétní cestu a usnadnit si tak přístup.

  • ActivityIdList – Načtou se pouze vybrané činnosti (z číselníku Činnosti).
  • AgendaIdList – Načtou se pouze vybrané agendy.
  • AgendaIdSelected – Pokud vyplníte konkrétní agendu, načtou se výsledky spadající právě pod tuto agendu.
  • FormKey – Využívá se pro případ, že jeden formulář (např.: přehled smluv), využíváte v různých odkazech menu a potřebujete, aby výčet sloupců v tomto přehledu byl jiný než v ostatních přehledech smluv. V základním nastavení veškeré přehledy smluv mají stejnou skladbu sloupců. Pro odlišení podoby přehledu v konkrétním odkazu menu, je třeba vyplnit FormKey (definujte si vlastní název formuláře) a veškerá nastavení, která budete dále provádět přes Ovládací prvky daného přehledu smluv se projeví pouze v tomto konkrétním přehledu.
  • HideChildWhenRequestor – Tento parametr skryje podřízené požadavky, u nichž je uživatel zadavatelem.
  • Inserted From – Umožní vyfiltrování požadavků z konkrétního dne, do této položky zadávejte počáteční datum, od kterého se má filtrovat.
  • Inserted To – Souvisí s položkou Inserted From, do této položky zadejte datum do kterého má filtrace platit.
  • OnlyDelayed – Zaškrtnutím položky se vyberou požadavky v prodlení. Tedy ty, které nejsou ukončené a požadovaný termín již vypršel.
  • OnlyMasterTickets – Zaškrtnutím položky budou vyfiltrovány pouze požadavky, které nejsou podřízeny jinému požadavku.
  • OnlyOpened – Zobrazí pouze otevřené požadavky. Ke správnému fungování je nutné mít definované stavy, ve kterých je požadavek otevřen a ve kterých už uzavřen.
  • OnlyTemplates – Omezí zobrazení pouze na šablony požadavků.
  • ParametersCollapse – Sbalí filtrační parametry v záhlaví formuláře. Uživatel si je může kliknutím rozbalit.
  • ParametersHide – Skryje filtrační parametry v záhlaví formuláře. Parametry nebudou vůbec dostupné.
  • PriorityIdSelected – Vyfiltruje pouze požadavky s konkrétní prioritou.
  • RequestTypeIdList – Omezí výčet typů požadavků na vybrané hodnoty.
  • Required From – Vyfiltruje požadavky dle data, kdy je požadováno jejich splnění
  • Required To – Vyfiltruje požadavky dle data, kdy je požadováno jejich splnění
  • Soft Direction – Lze nastavit, jestli se požadavky mají řadit sestupně, nebo vzestupně
  • Soft Expression – Seřadí záznamy podle zadaného databázového sloupce
  • StateIdSelected – Vyplněním stavů bude aplikace zobrazovat pouze požadavky v daném stavu, pokud se mají zobrazit všechny požadavky, nechte pole prázdné.
  • StateIdUnselected – Pokud si přejete vynechat při filtraci některý ze stavů, využijete pro to tuto funkci.
  • UserIsMember – Zobrazí se pouze ty požadavky, kde je uživatel garantem, anebo je/byl řešitelem ve workflow požadavku.
  • UserIsRequestor – Zobrazí se pouze ty požadavky, kde je uživatel žadatelem.
  • UserIsSolver – Zobrazí se pouze ty požadavky, kde je uživatel aktuálním řešitelem.
  • UserIsTicketSolver – Zobrazí se pouze ty požadavky, kde je uživatel nastaven jako obecný řešitel požadavku.
  • WithoutProject – Zobrazí pouze ty požadavky, kde není vyplněna zakázka.
  • WorkflowIdStates – Touto hodnotou je možné předvybrat proces workflow, jehož stavy budou v přehledu dostupné i přes to, že nebude vybraná agenda.

Kanban board (hd_kanban.aspx)

Zde naleznete informace k jednotlivým atributům. Pokud vás zajímá více o funkci kanban board, můžete si o ní více přečíst v nápovědě.

  • AgendaIdList – Omezí zobrazené záznamy pro konkrétní agendy.
  • AgendaIdSelected – Zvolená agenda bude vybrána jako výchozí.
  • ExpandProgress – Trvale zobrazí časovou alokaci záznamu.
  • HideEmptyStage – Odstraní fáze workflow (sloupce), které neobsahují žádné záznamy.
  • ParameterCollapse – Sbalí filtrační parametry v záhlaví formuláře. Uživatel si je může kliknutím rozbalit.
  • PartIdCust – Filtrovat lze požadavky pro konkrétního klienta.
  • PriorityId – Filtrovat lze požadavky určité priority.
  • ProjId – Zobrazí pouze požadavky spadající pod konkrétní zakázku.
  • RequestTypeIdList – Omezí výčet typů požadavků na vybrané hodnoty.
  • RequestTypeIdSelected – Hodnota vybraného typu požadavku.
  • ShowPartner – Zobrazí v přehledu požadavku partnera.
  • ShowProject – Zobrazí v přehledu požadavku zakázku.
  • SprintFirstSelected – Předvybere první sprint.
  • SprintId – Lze vybrat ID sprintu.
  • StateIdList – Omezí výčet stavů workflow.
  • StateIdSelected – Seznam předvybraných stavů workflow.
  • StateIdUnselected – Tímto "odznačíme" vybrané stavy workflow z výběru.
  • UserIsMember – Zobrazí pouze požadavky, kde je uživatel garantem, je (nebo byl) řešitelem požadavku.
  • UserIsSolver – Zobrazí pouze ty požadavky, kde je uživatel aktuálním řešitelem.
  • WorkflowIdStates – Touto hodnotou je možné předvybrat proces workflow, jehož stavy budou v přehledu dostupné i přes to, že nebude vybraná agenda.

Was this article helpful?

What's Next