Služby (WinServices)
  • 04 Aug 2023
  • 18 Minut ke čtení
  • Přispěvatelé

Služby (WinServices)


Shrnutí článku

Na pozadí systému běží služby např. Odesílaní a Příjem emailů, Eskalace, Synchronizace Active Directory... Nastavení a přehled služby naleznete v Administračním menu > Systém > Služby (WinServices).

Přehled

V Přehledu naleznete seznam dostupných služeb, jejich název, krátký popis, na co slouží, jejich stav, zda jsou Aktivní/Zastaveno, volbu pro změnu stavu, tlačítko ozubeného kolečka pro možnost nastavení atributů služby a tlačítko lupu pro zobrazení okna s detailními nastaveními služby.

Seznam úloh

  • Aktualizace novinek
  • Aktualizace oprávnění
  • Business Automail
  • ComGate
  • DataBoxSync
  • DBMaintenance
  • Eskalace
  • Export CSV
  • Faktury vydané - automatický mail
  • HD Automail
  • Intelli Guard - šablony
  • Invoice Import
  • Mailový automat
  • MailSender
  • MediaDownloader
  • Objednávky - email na dodavatele
  • Order Automail
  • ProvSys AutoGen
  • RestaurantDownloader
  • SyncAD
  • SyncAres
  • SyncAzureAD
  • Synchronizace kurzovního lístku
  • Systém

Aktualizace novinek

Služba aktualizuje novinky ve widgetu News z modulu Intranet – wikipedie, knihovna, diskusní fórum, publikace dokumentů…

V detailním nastavení naleznete možnost nastavení intervalu, kdy se má služba spouštět.

Aktualizace oprávnění

Služba po změně uživatelského nastavení nebo nastavení skupiny/role aktualizuje přepočítaná oprávnění daných uživatelů

V nastavení atributu je pouze definovaná procedura, která aktualizuje oprávnění.

V detailním nastavení naleznete možnost nastavení intervalu, kdy se má služba spouštět.

Business Automail

Zápis a zpracování příchozích emailu pro modul Obchod.

V nastavení atributu služby naleznete Typ (nastavení neměníme) a Account. Account má ještě druhou úroveň nastavení atributu kterou naleznete opět tlačítkem ozubeného kolečka.

Nastavení atributu Business Automail => Account

  • AccId – Definice emailového účtu, který služba bude kontrolovat a vybírat. Do hodnoty se zapisuje ID emailu.
  • DefaultSettings – Výchozí hodnoty pro zápis nabídky – podřízené hodnoty.
  • AcceptFromAddress – Seznam emailových adres či domén oddělených čárkou, středníkem, mezerou (oddělovačem) - pokud je prázdné, kontrola neprobíhá.
  • AcceptToAddress – Seznam emailových adres (nikoliv domén) oddělených oddělovačem – pokud je prázdné, kontrola neprobíhá.
  • SingleAddresseeForNew – 0 (default) / 1, pokud je zapnuto, zapisují se nové nabídky pouze tehdy, pokud je adresát (tedy adresa emailového automatu) jako jediný email v jednom s poli komu / kopie / skrytá.
  • SingleAddresseeForReply – 0 (default) / 1, pokud je zapnuto, zapisují se odpovědi na dokladu pouze tehdy, pokud je adresát (tedy adresa emailového automatu) jako jediný email v jednom s poli komu / kopie / skrytá.
  • AmsIdForReceiving – do hodnoty nastavíte ID šablony, která se odešle jako reply na adresu odesílatele při zápisu požadavku do systému.
  • AmsIdForRejection – do hodnoty nastavíte ID šablony, která se odešle jako reply na adresu odesílatele při odmítnutí požadavku.
  • ForwardToEmail – do hodnoty se zapíše Emailová adresa, kam bude přeposlán email, který nelze spárovat se záznamem v systému (email, ke kterému neexistuje nabídka).
  • CreateNewRecord – Příznak, zdali je povoleno zakládat nové nabídky. Do hodnoty zadáte 0 pro vypnuto nebo 1 pro zapnuto.
  • IgnoreIfSubjectContains – 0 (default) / 1, pokud je zapnuto, ignorují se maily, které mají v předmětu definovaná slova nebo slovní spojení (+ vnořená CFG).
  • EnableForQuotation – Povolit párováni k nabídkám. Do hodnoty zadáte 0 pro vypnuto nebo 1 pro zapnuto.
  • EnableForOpportunities – Povolit párováni k obchodním příležitostem. Do hodnoty zadáte 0 pro vypnuto nebo 1 pro zapnuto.
  • ForwardToHelpdesk – Příznak, zda se má v případě, že se email nedá spárovat s nabídkou, resp. obchodní příležitostí, spárovat s helpdeskovým požadavkem. Do hodnoty zadáte 0 pro vypnuto nebo 1 pro zapnuto.

V detailním nastavení naleznete možnost nastavení intervalu, kdy se má služba spouštět.

ComGate

Synchronizace platební brány ComGate.

V nastavení atributu naleznete:

  • EndpointAddress – do hodnoty zadáte URL adresu do webové služby ComGatu.
  • UserName – do hodnoty zadáte Přihlašovací jméno.
  • Password – do hodnoty zadáte Heslo.
  • ProjectId – do hodnoty zadáte identifikace e-shopu/projektu v systému ComGate.
  • Label – do hodnoty zadáte text, který se má použít jako název e-shopu na štítku zásilky. Pokud není uveden, použije se název projektu.
  • UpdateOrderStatus – Aktualizace stavu objednávky (1=Zapnuto, prázdné=Vypnuto).
  • SyncItemOrder – Synchronizace nových objednávek (1=Zapnuto, prázdné=Vypnuto).
  • UpdateOrderAsCancelled – Nastavení stavu CANCELLED u zrušených objednávek (1=Zapnuto, prázdné=Vypnuto).
  • Carriers – Nastavení synchronizace odběrných míst Uloženka a Zásilkovna (+ vnořená CFG).
  • Mapping – Mapování hodnot (+ vnořená CFG).
  • StavIdListToCheckState – Seznam stavů v eshopu (StavId) oddělených čárkou, pro které se má kontrolovat stav objednávky v ComGate.
  • StavIdListToCancelOrder – Seznam stavů v eshopu (StavId) oddělených čárkou, pro které se má stornovat objednávka v ComGate.
  • StavIdToSyncItemOrder – ID stavu workflow, v kterém se mají posílat nové objednávky do ComGate.
  • ProdIdListToSkip – Seznam produktů (ProdId) v eshopu oddělených čárkou, které se mají ze synchronizace vynechat (např. doprava).
  • CodUhrIdList – Seznam úhrad (UhrId) v eshopu oddělených čárkou, které označují dobírku.
  • DoprIdListToSkip – Seznam doprav (DoprId) v eshopu oddělených čárkou, které se mají ze synchronizace vynechat (např. osobní odběr).
  • SyncStockInventory – Synchronizace stavu skladu (1=Zapnuto, prázdné=Vypnuto).
  • StockId – do hodnoty zadáte ID skladu.
  • SyncStorageOrder – Synchronizace nových objednávek naskladnění (1=Zapnuto, prázdné=Vypnuto).
  • StavIdToSyncStorageOrder – do hodnoty zadáte ID stavu, v kterém se mají posílat nové objednávky naskladnění do ComGate.
  • StavIdError – do hodnoty zadáte ID stavu, který se nastaví v případě chyby.
  • StavIdSuccess – do hodnoty zadáte ID stavu, který se nastaví v případě správného zpracování na straně ComGate.
  • StavIdStornoComgate – do hodnoty zadáte Id stavu ID stavu, který se nastaví v případě storna v ComGate.
    V detailním nastavení naleznete možnost nastavení intervalu, kdy se má služba spouštět.

DataBoxSync

Synchronizace datových schránek, které máte nastavené u interních entit

V nastavení atributu naleznete nastavení, zda chcete synchronizovat příchozí a odchozí poštu. 1 = zapnuto, 0 = vypnuto.

V detailním nastavení naleznete možnost nastavení intervalu, kdy se má služba spouštět.

DBMaintenance

Služba zajištující databázovou údržbu. Pravidelná defragmentace indexů a následný přepočet všech statistik.

Služba má pouze definovanou proceduru v atributech, žádné další nastavení se nedefinuje v atributech.

V detailním nastavení naleznete možnost nastavení intervalu, kdy se má služba spouštět.

Eskalace

Služba zajištující automatický posun stavu workflow dle nastaveni v Eskalace.

Služba se nastavuje přes volbu v Administrační menu > Systém > Eskalace. V atributech nejsou žádné nastavení.

V detailním nastavení naleznete možnost nastavení intervalu, kdy se má služba spouštět.

Export CSV

Služba generující CSV soubory.

V nastavení atributu naleznete:

  • Procedures – Vnořená CFG, seznam procedur, které vrací zdrojová data k export.
  • AccId – Definice emailového účtu, ze kterého bude služba odesílat CSV soubor. Do hodnoty se zapisuje ID emailu.
  • MailTo – Definice emailových adres, kam služba soubor CSV bude zasílat. Do hodnoty zadáte Emailové adresy (oddělené středníkem).
  • DirectoryPath – Definice cesty k adresáři, kam se bude soubor CSV ukládat. Cesta může být I ve formátu IP adresy, podmínkou je, aby bylo na cílový adresář vidět že server na kterém je nainstalovaná Windows services.
  • IncludeHeader – Volba, zda má soubor CSV obsahovat hlavičku datového zdroje. 1 = zapnuto, 0 = vypnuto.
    V detailním nastavení naleznete možnost nastavení intervalu, kdy se má služba spouštět.HD Automail
    Služba pro zápis Helpdeskových požadavku z přijatých emailu.

V detailním nastavení naleznete možnost nastavení intervalu, kdy se má služba spouštět.

Fakty vydané - automatický mail

Služba sloužící pro automatické odesílání faktur vydaných při přednastaveném stavu WF.

  • AccId – ID účtu (MailAccount), ze kterého se mají maily posílat (k dohledání v "emailové schránky")
  • AmsId – ID šablony, která se má použít pro sestavení emailu
  • InitialStateId – Stav id, ve kterém se mají emaily posílat
  • TargetStateId – Stav id, který se nastaví po odeslání emailu (nastav stav Odeslano zakaznikovi pro WF Faktury vydane)
  • TiskRepId – Knihovna reportu pro vygenerování přílohy
  • MailCopyTo – Adresa, na kterou bude email odeslán v kopii.
  • Test – 1=Testovací verze (+ vnořená CFG) - v testu se nemění stav workflow
  • PrilTypIdList – ID typů příloh, které se mají také odesílat v příloze emailu (více hodnot oddělovat čárkou nebo středníkem)

Dohledání ID tiskového reportu:
ID reportu lze zobrazit po jeho otevření v pravém dolním rohu obrazovky.

HD Automail

Služba pro zápis Helpdeskových požadavku z přijatých emailů.

V nastavení atributu naleznete klíč BU s hodnotou 0 = neaktivní anebo 1 = aktivní pod kterým naleznete nastavení atributů, volba ozubeného kolečka:

  • UcetId – do hodnoty se zadá ID emailové schránky v aplikaci, ze které má služba vybírat emaily a vytvářet z nich helpdeskové požadavky.
  • DokRadaIdList – do hodnoty se zadá ID agendy nebo agend pod kterou se nově vzniknutý požadavek může zapsat.
  • FileDirectory – hodnotu neměníme již je nastavená.
  • DefaultSettings – do hodnoty nic nezapisujeme. Nastavitelné hodnoty nalezneme v další úrovni, kterou nalezneme pod volbou ozubeného kolečka.
    • DokRadaId – ID agendy, pod kterou se požadavek zapíše do systému.
    • UsrId – ID uživatele, pod kterým se požadavek zapíše, výchozí hodnota je 0 - systém.
    • ObjId – ID objektu, který se přiřadí k požadavku.
    • PriorId – ID priority, která se nastaví u požadavku.
    • HdSourceId – kód hodnoty z číselníku Zdroje zadání.
    • ZpVazbaId – ID hodnoty z číselníku Zpětná vazba.
    • Pozadovano – do hodnoty se zadá počet hodin který se přidá k datumu kdy byl požadavek zapsán a výpočet se zapíše do pole Požadovaný termín.
    • ZakId – ID partnera, který se přiřadí k požadavku jako zákazník.
    • CinId – ID činnosti z číselníku Činnosti, která se má přiřadit k požadavku.
  • MappingRules – volba umožnuje nastavit podmínky/Conditions a k nim upravit nastavení/Settings podle kterých se požadavek zapíše. Nastavení má více úrovní. První úroveň je klíč pravidla (Rule) kterých může být více. Za Rule v další úrovni jsou Conditions a Settings. V další úrovní Conditions je možné nastavit klíče a hodnoty: SenderContains – hodnota kterou bude hledat v emailu odesílatele, SenderIs – přesně definovaný email odesílatele, SubjectStartsWith – hodnota která se nachází na začátku v předmětu emailu, SubjectContains – hodnota která se nachází kdekoliv v předmětu emailu. V další úrovni Settings je možné nastavit klíče DokRadaId, UsrId, ObjId, PriorId, HdSourceId, ZpVazbaId, Pozadovano, ZakId, CinId, které jsou rozepsány výše v DefaultSettings.
  • AcceptFromAddress – seznam emailových adres či domén odesílatelů oddělených čárkou, středníkem, mezerou (oddělovačem) - pokud je prázdné, kontrola neprobíhá.
  • AcceptToAddress – Seznam emailových adres příjemců (nikoliv domén) oddělených oddělovačem – pokud je prázdné, kontrola neprobíhá.
  • SingleAddresseeForNew – 0 = vypnuto, 1 = zapnuto. Pokud je zapnuto, zapisují se nové požadavky pouze tehdy, pokud je adresát (tedy adresa emailového automatu) jako jediný email v jednom z poli komu / kopie / skrytá.
  • SingleAddresseeForReply – 0 = vypnuto, 1 = zapnuto. Pokud je zapnuto, zapisují se odpovědi na požadavky pouze tehdy, pokud je adresát (tedy adresa emailového automatu) jako jediný email v jednom z poli komu / kopie / skrytá.
  • AmsIdForReceiving – ID šablony, která se odešle jako odpověď na adresu odesílatele při zápisu požadavku do systému.
  • AmsIdForRejection – ID šablony, která se odešle jako odpověď na adresu odesílatele při odmítnutí požadavku. Odmítnutí požadavku může nastat pouze pokud je nastaveno alespoň jedno z AcceptFromAddress, AcceptToAddress, SingleAddresseeForNew, SingleAddresseeForReply.
  • IgnoreIfSubjectContains – 0 = vypnuto, 1 = zapnuto. Pokud je zapnuto, ignorují se maily, které mají v předmětu definovaná slova nebo slovní spojení (+ vnořená CFG).
  • AssetCodeRegex – Regulární výraz pro načtení kódu zařízení, např. AssetCode=#([^#]+)#.

V detailním nastavení naleznete možnost nastavení intervalu, kdy se má služba spouštět.

Intelli Guard - šablony

Služba zajišťuje automatickou přípravu notifikačních emailů. O samotné odesílání se stará služba MailSender.

V nastavení atributu naleznete pouze MaxOld hodnotu udávající maximální stáří záznamu v minutách, které se mají odeslat poté, co je služba spuštěna.

V detailním nastavení naleznete možnost nastavení intervalu, kdy se má služba spouštět.

Invoice Import

Služba se stará o import doručených faktur. Zdrojem importu může být složka nebo emailová schránka.

V nastavení atributu naleznete odkud má služba importovat faktury (muže byt vícero emailových schránek nebo složka) a v další úrovni nastavení jednotlivých způsobů naleznete specifické nastavení. Povolení (či zákaz) importu z konkrétního zdroje se nastavuje volbou hodnoty 1 = zapnuto, 0 = vypnuto hned v první úrovni konfigurace úlohy ve druhé úrovní můžete zapínat a vypínat konkrétní emailové schránky a složky.

Atributy nastavení importu ze složky:

  • Directory – Adresář odkud služba vybírá soubory.
  • PartId – do hodnoty zadáte ID partnera, který bude při založení nové faktury vybrán jako odběratel.
  • PrilTypId-InvoiceTaxDocument – Do hodnoty definujete ID typu přílohy z číselníku Typy příloh.
  • DokRadaId – Do hodnoty definujete ID agendy, pod kterou se se faktura po importu uloží do systému.
  • InvTypeId – Do hodnoty definujete ID typu faktury, se kterým se faktura po importu uloží do systému.
  • PaymentTypeId – Do hodnoty definujete ID formy úhrady, se kterou se faktura po importu uloží do systému.
  • CurrencyId – Do hodnoty definujete ID měny, se kterou se faktura po importu uloží do systému.

Atributy nastavení importu z emailové schránky:

  • RecipientList – možnost definovat vícero aliasu na emailové schránce a přiřadit jim zvlášť ID odběratelů. Nastavení naleznete na další úrovni po kliknutí na ozubené kolečko.
  • DokRadaId – Do hodnoty definujete ID agendy, pod kterou se se faktura po importu uloží do systému.
  • PrilTypId-InvoiceTaxDocument – Do hodnoty definujete ID typu přílohy z číselníku Typy příloh.
  • InvTypeId – Do hodnoty definujete ID typu faktury, se kterým se faktura po importu uloží do systému.
  • AccId – Definujete ID emailové schránky, ze které bude služba importovat faktury.
  • ForwardBadEmailsTo – do hodnoty zadáte emailovou adresu na kterou se budou přeposílat emaily v případě chyby nebo pokud email neobsahuje žádnou přílohu.
  • PrilTypId-InvoiceAttachments – Do hodnoty definujete ID typu přílohy pro přílohy faktury, například rozúčtování.
  • PaymentTypeId – Do hodnoty definujete ID formy úhrady, se kterou se faktura po importu uloží do systému.
  • CurrencyId – Do hodnoty definujete ID měny, se kterou se faktura po importu uloží do systému.
    TestMode slouží k testovacím účelům, na další úrovní můžete nastavit Import z emailové schránky nebo ze souboru, vše bude stejné pouze v TestMode se nemažou emaily a soubory.

V detailním nastavení naleznete možnost nastavení intervalu, kdy se má služba spouštět.

Mailový automat

Tato úloha zpracovává doručené emaily zasílané z banky jako informace o transakci na bankovním účtu a tyto pohyby ukládá do databáze a páruje je s fakturami vydanými kvůli úhradě. Podporovány jsou banky KB a ČSOB.

Nastavení atributu je pouze klíč AccId obsahující ID emailové schránky.

V detailním nastavení naleznete možnost nastavení intervalu, kdy se má služba spouštět.

MailSender

Služba zajištující odesílaní emailu a zpráv ze systému.

V atributech naleznete nastavení:

  • TestEmail – Slouží pro testovací účely, pokud do hodnoty zadáte emailovou adresu, všechny emaily ze systému budou odesílaný na zadaný email.
  • AddToBccAddress – pokud do hodnoty zadáte emailovou adresu, budou odesílané skryté kopie všech emailu odcházejících ze systému na zvolený email.
  • CatchEmailAddress

V detailním nastavení naleznete možnost nastavení intervalu, kdy se má služba spouštět.

Objednávky – email na dodavatele

Služba pro generovaní emailu objednávek na dodavatele.

V nastavení atributu naleznete:

  • AccId – Do hodnoty definujete ID emailové schránky, z které budou objednávky odesílané.
  • AmsId – Do hodnoty definujete ID šablony, která se má použít při generovaní emailu.
  • InitialStateId – Do hodnoty definujete ID stavu workflow, ve kterém se mají emaily generovat a odesílat.
  • TargetStateId – Do hodnoty definujete ID stavu workflow, který se má nastavit po odesláni emailu objednávky.
  • TiskRepId – Do hodnoty definujete ID tiskového reportu, který se má použít pro generovaní přílohy emailu.
  • MailCopyTo – Do hodnoty můžete definovat emailovou adresu na kterou se bude odesílat kopie emailu.
  • Test – 1=Testovací verze (+ vnořená CFG) - v testu se nemění stav workflow
  • AmsIdCollective – Do hodnoty definujete ID šablony, která se má použít při hromadných objednávkách.
  • PrilTypIdList – Do hodnoty definujete ID typu přílohy, které se mají také odesílat v příloze emailu. Více ID oddělte čárkou nebo středníkem.

V detailním nastavení naleznete možnost nastavení intervalu, kdy se má služba spouštět.

Order Automail

Služba se stará o zpracování příchozích emailů do schránky pro objednávky a jejich párování se stávajícími záznamy.
V atributech je již nastavený Type, dále máte možnost nastavit Account kde definujete mailový účet ze kterého má služba zpracovat emaily. Hodnota Account 1 = zapnuto, 0 = vypnuto. Zde můžete nastavit vícero Accountu, pokud používáte více emailových schránek pro příjem objednávek.

Account atributy nastavíte v další úrovní po kliknutí na ozubené kolečko:

  • AccId – Do hodnoty definujete ID emailové schránky, z které budou objednávky odesílané.
  • AgendaIdList – Do hodnoty definujete ID agendy nebo agend, oddělených čárkou, do kterých se bude moct objednávka zapsat.
  • DefaultSettings – Nastavení na další úrovní po kliknuti na ozubené kolečko.
    • AgendaId – Do hodnoty definujete ID agendy
    • EntitaId – Do hodnoty definujete ID entity
    • StrId – Do hodnoty definujete ID střediska
    • ZakId – Do hodnoty definujete ID zakázky
    • ObjId – Do hodnoty definujete ID objektu
    • UsrId – Do hodnoty definujete ID uživatele
    • OrderType – Do hodnoty definujete
    • MappingRules – Nastavení podmínek parametru požadavku, nastavení není povinné. Nastaveni naleznete na další úrovní po kliknuti na ozubené kolečko.
  • AcceptFromAddress – Do hodnoty definujete seznam emailových adres či domén oddělených čárkou, středníkem, mezerou (oddělovačem) – pro filtrování které emaily má služba zpracovat.
  • AcceptToAddress – Do hodnoty definujete seznam emailových adres, které má služba kontrolovat. Pokud máte na jedny schránce vícero adres/aliasu.
  • SingleAddresseeForNew – 1 = zapnuto, 0 = vypnuto. Pokud je zapnuto, zapisují se nové objednávky pouze tehdy, pokud je adresát (tedy adresa emailového automatu) jako jediný email v jednom s poli komu / kopie / skrytá.
  • SingleAddresseeForReply – 1 = zapnuto, 0 = vypnuto. Pokud je zapnuto, zapisují se odpovědi pouze tehdy, pokud je adresát (tedy adresa emailového automatu) jako jediný email v jednom s poli komu / kopie / skrytá.
  • AmsIdForReceiving – Do hodnoty zadáte ID šablony, která se bude odesílat jako odpověď na adresu odesílatele při zápisu nového požadavku do systému.
  • AmsIdForRejection – Do hodnoty zadáte ID šablony, která se bude odesílat jako odpověď na adresu odesílatele při odmítnutí požadavku.
  • ForwardToEmail – Do hodnoty definujete email, kam se budou přeposílat emaily které služba nedokázala spárovat v systému.
  • CreateNewRecord – 1 = zapnuto, 0 = vypnuto. Pokud je zapnuto služba vytvoří novou objednávku v systému, pokud se ji nepodařilo email spárovat s již existující.
  • IgnoreIfSubjectContains – 1 = zapnuto, 0 = vypnuto. Pokud je zapnuto, ignorují se maily, které mají v předmětu definovaná slova nebo slovní spojení (+ vnořená CFG).

V detailním nastavení naleznete možnost nastavení intervalu, kdy se má služba spouštět.

ProvSys AutoGen

Služba se stará o automatické generování úkonů ze šablon. V nastavení atributu úlohy je pouze UsrId kde do hodnoty zadáte ID uživatele, pod kterým se mají úkony zapisovat.

V detailním nastavení naleznete možnost nastavení intervalu, kdy se má služba spouštět.

SyncAD

Služba zajištující synchronizaci s Active Directory, uživatelé a pracovníci.
V nastavení atributu naleznete:

  • ADConnectionString – Do hodnoty zadáte kontejner v AD s objekty k synchronizaci.
  • ADUserLoginName – Do hodnoty zadáte Uživatele s oprávněním pro přístup do AD.
  • ADUserPassword – Do hodnoty zadáte Heslo pro ADUserLoginName.
  • GroupListToAdd – Do hodnoty zadáte ID rolí v intranetu, oddělených čárkou, které se automaticky přiřadí novému uživateli.
  • PairByMethod – Do hodnoty zadáte metodu, podle čeho bude systém párovat uživatelé z AD a INSIO. Možnosti jsou ByEmail, ByLoginName, ByAllMethods. Pokud volba zůstane prázdna, párovaní probíhá podle ByAllMethods.
  • RemoveDiacritics – 1 = zapnuto, 0 = vypnuto. Pokud je zapnuto, systém odebírá diakritiku z uživatelského jména a příjmení.
  • UpdateOnlyChanged – 1 = zapnuto, 0 = vypnuto. Pokud je volba zapnuta, systém aktualizuje pouze změněné záznamy.
  • UpdateEmployees – 1 = zapnuto, 0 = vypnuto. Pokud je volba zapnuta, systém synchronizuje pracovníky.
  • UpdateContacts – 1 = zapnuto, 0 = vypnuto. Pokud je volba zapnuta, systém aktualizuje kontaktní údaje pracovníku.
  • UserIdCopyFrom – Do hodnoty zadáte ID uživatele, od kterého se bude kopírovat výchozí nastavení nových uživatelů.
  • Debug – 1 = zapnuto, 0 = vypnuto. Pokud je volba zapnuta, systém zapisuje podrobné informace do logovacího souboru. Slouží pro troubleshooting.
  • TestMode – 1 = zapnuto, 0 = vypnuto. Pokud je volba zapnuta, nedochází k žádnému zápisu do database, pouze do log souboru.
  • CameCaseNaming – 1 = zapnuto, 0 = vypnuto. Pokud je volba zapnuta, systém automatický mění formát jména a příjmení uživatele do CamelCase konvence.
  • SyncGroups – 1 = zapnuto, 0 = vypnuto. Pokud je volba zapnuta, systém synchronizuje i role z AD (+ vnořená CFG).
  • ADFilter – Do hodnoty zadáte upřesňující filtry pro načtení záznamu z AD

V detailním nastavení naleznete možnost nastavení intervalu, kdy se má služba spouštět.

SyncAzureAD

V systému Insio je nyní možné importovat uživatele a provádět jejich autentifikaci skrze Microsoft Azure Active Directory (AAD).

Funkčně se integrační modul skládá ze dvou částí:

  • Synchronizaci (import) uživatelů z ADD do Insio
  • Autentizaci uživatelů při přihlášení vůči AAD (Nastavení se nacházi v Portály systému)

Součástí služby je konfigurace, kde je možno specifikovat některé atributy týkající se importu (např.: jestli se mají importovat i skupiny uživatelů).

Požadavky

Pro správnou funkčnost importu uživatelů z AAD do Insio musí uživatelské účty, kterou jsou sočástí domény (tedy synchronizovatelní uživatelé) splňovat tyto požadavky:

  • Každý uživatel, který má byt synchronizován z AAD do Insio musí mít vyplněnou e-mailovou adresu
  • Každý uživatel, který má byt synchronizován z AAD do Insio musí mít vyplněné user principal name

Co týče konfigurace, tak tu je nutné provést přímo na Azure Portal, tak i v systému Insio.

Parametry služby:

  • AADTenantId – odpovídá "Tenant ID" instance Active Directory v Azure.
  • AADClientId – Application/Client ID registrovaná aplikace z nastavení Azure Active Directory.
  • AADClientSecret – Hodnota client secret vytvořeného v nastavení Azure Active Directory.
  • SyncGroups – 1 = Zapnutí synchronizace skupin. Synchronizuje i role z AD.
  • CamelCaseNaming – Přejmenuje jméno a příjmení uživatele do CamelCase konvence.
  • RemoveDiacritics – Odebrání diakritiky z uživatelského jména a příjmení 1 = zapnuto, 0 = vypnuto.
  • UpdateContacts – Aktualizuje kontaktní údaje pracovníků.
  • UpdateEmployees – Aktualizuje pracovníky.
  • UserIdCopyFrom – ID uživatele, od kterého se má zkopírovat výchozí nastavení.
  • TestMode – V testovacím režimu nedochází k žádnému zápisu do databáze, pouze do log souboru.
  • ResponseTimeoutSeconds – Počet sekund po, kterouse má nejdéle čekat na odpověď od Azure AD.
  • IncludedGroups – Seznam názvů skupin (oddělených čárkou), které by měly být synchronizovány s Azure Active Directory.
  • ExcludedGroups – Seznam názvů skupin (oddělených čárkou), které by neměly být synchronizovány s Azure Active Directory.
  • ApplyExcludedIncludedGroupsToUsers – Aplikovat pravdidla pro zahrnuté/nezahrnuté skupiny i na uživatele.

Pokud je vše správně nastaveno, tak služba při dalším běhu stáhne a vytvoří uživatelské účty podle údajů z Azure Active Directory.

V detailním nastavení naleznete možnost nastavení intervalu, kdy se má služba spouštět.

SyncAres

Služba automatický aktualizuje partnery podle informaci v systému ARES. V atributech se nic nenastavuje.

V detailním nastavení naleznete možnost nastavení intervalu, kdy se má služba spouštět.

Synchronizace kurzovního lístku

Služba automatický aktualizuje kurzovní lístek aplikace podle ČNB nebo NBS. V nastavení atributů nalezneme pouze zda chceme synchronizovat z ČNB nebo NBS.

V detailním nastavení naleznete možnost nastavení intervalu, kdy se má služba spouštět.


Byl tento článek užitečný?