Typy událostí
  • 07 Aug 2023
  • 4 Minut ke čtení
  • Přispěvatelé

Typy událostí


Shrnutí článku

Události v aplikaci slouží pro vykazování činnosti pracovníku v osobním kalendáři, jedná se o Dovolené, Nemoci nebo například Výkaz práce. Události jsou nastavitelné v aplikaci přes Administrační menu > Personalistika > Typy událostí anebo si můžeme dané nastavení vyvést do levého menu jedná se o formulář udalosti_typ_prehled.aspx. Zde nalezneme přehled všech nastavených Typu událostí v aplikaci, možnost úpravy jejich nastavení a možnost vytvořit nové Typy událostí.

Přehled

Přehled je rozdělen do sloupců:

  • Id – ID události, jedná se o aplikační identifikaci typu událostí.
  • Kód – kód události, uživatelský nastavitelný údaj.
  • Název – název události, uživatelský definovatelný, zobrazuje se v kalendáři událostí.
  • Agenda – vybraná agenda podle které se daná událost řídi v aplikaci.
  • Pořadí – číselná hodnota která určuje pořadí událostí ve výběru, nejnižší budou zobrazený jako první.
  • Docházka – příznak, zda se typ události považuje za docházku.
  • Automat. Schválení – příznak, zda se má událost automatický schválit.
  • Partner – příznak, zda se při vytváření dané události zobrazuje možnost vybrat partnera.
  • Dokumenty – příznak, zda je možné přikládat k události dokumenty jako přílohu.
  • Aktivní – příznak, zda je typ události aktivní v aplikaci.
  • Barva – zobrazená barva která je přiřazená k danému typu události.

Přes volbu Pera je možné upravit nastavení vybrané události a přes volbu Koš daný typ událostí smažete z aplikace.

Nastavení typu událostí

Přes volbu Pera, u již existující události nebo přes volbu Nový záznam otevřete okno s nastaveními typu události.

Nastavení je rozděleno do sekci Detail záznamu, Automatické schválení, Povolené atributy v detailu události, Zobrazení v toolbaru kalendáře, Povolené mzdové složky pro přenos do docházky a Zápis je omezen pouze tyto role a skupiny.

Detail záznamu

V sekci nalezneme možnost pro nastavení základních pravidel typu události a jejího zobrazení v Kalendáři události:

  • Název – název události.
  • Kód – kód události.
  • Agenda – volba agendy podle které se bude řídit událost.
  • Pořadí – možnost definovat pořadí ve kterém se bude událost zobrazovat uživatelům při výběrů, pořadí se definuje číselné a první je nejmenší poslední největší.
  • Barva – možnost přiřadit barvu události která se bude zobrazovat v kalendáři události, možnost zadat HEX code nebo vybrat barvu.
  • Aktivní – volba, zda je událost v aplikaci aktivní.
  • Docházka – příznak, zda se má událost pokládat za Docházku.
  • Úvazek celodenní – volba způsobí, že událost se bude dát zapsat do kalendáře v trvání celodenního úvazku, místo výběru času Od a Do.
  • Úvazek půldenní – volba způsobí, že událost se bude dát zapsat do kalendáře v trvání půldenního úvazku, místo výběru času Od a Do.
  • Dovolená – příznak, že se jedná o událost typu dovolená, aplikace následně kontroluje zůstatek dovolené pracovníka a propočítává ho vůči dnem trvání události dovolená.
  • Nepřítomnost – pokud je volba aktivní, budou události tohoto typu zobrazovány na dashboardu ve widgetu nepřítomných zaměstnanců.
  • Dlouhodobá nepřítomnost – Pokud je volba aktivní, bude zaměstnanec po dobu trvání události tohoto typu neaktivní.)
  • Plánovač práce – Pokud je volba aktivní, budou všechny události tohoto typu zobrazovány v plánovači práce.
  • Pohotovost – volba umožní výběr pohotovostního týmu v detailu události. Zároveň je možné v nastavení workflow určovat řešitele na základě zadané pohotovosti.
  • Tarif – volba umožní výběr tarifu v detailu události.
  • Výkaz práce – značí odvedenou práci, výkon. Pokud je volba aktivní, jsou události tohoto typu zobrazovány v projektových výkazech práce.
  • Zasílat notifikace
  • Povolit výběr zastupující osoby – volba umožní výběr zastupující osoby v detailu události na čas trvání události.
  • Povolit dokumenty – volba umožní nahrání dokumentů v události.
  • Povolit výběr kontaktní adresy – volba umožní vybírat adresu ze seznamu adres uživatelé v detailu události.

Automatické schválení

  • Aktivní – volba, zda je automatické schválení u události aktivní.
  • Omezeno pro roli – možnost omezit automatické schválení události pro vybranou roli.

Povolené atributy v detaily události

  • Helpdesk – volba umožní přiřadit Helpdeskový požadavek k události.
  • Partner – volba umožní přiřadit Partnera k události.
  • Objekt – volba umožní přiřadit Objekt k události.
  • Zařízení – volba umožní přiřadit Zařízení k události.
  • Středisko – volba umožní přiřadit Středisko k události.
  • Zakázka – volba umožní přiřadit Zakázku k události.
  • Produkt – volba umožní přiřadit Produkt k události.
  • Činnost – volba umožní přiřadit Činnost k události.

Zobrazení v toolbaru kalendáře

V sekci je možné nastavit, aby se typ události zobrazoval jako tlačítko v toolbaru kalendáře. Možnosti nastavení jsou:

  • Aktivní – volba, zda je zobrazení v toolbaru kalendáře aktivní.
  • Délka trvání události – definice času trvání dané události která se nastaví do události, pokud uživatel klikne na tlačítko dané události v toolbaru kalendáře. Hodnota se zapisuje v minutách a událost se následně zapisuje v trvání Od kdy uživatel stisknul volbu v toolbaru kalendáře, plus počet minut nastavený zde.
  • Ikona – možnost nastavit ikonu která se bude zobrazovat u dané události v toolbaru kalendáře.

Povolené mzdové složky pro přenos do docházky

V sekci nalezneme možnost přiřadit složky mzdy pod kterými se časové záznamy z události budou přenášet do měsíčního výkazu pracovníkům. Přehled povolených složek mzdy je rozdělen do sloupců:

  • Složka mzdy – kód a název povolené složky mzdy události.
  • Převzít úvazek – příznak, zda složka
  • Pouze dny směny – nastavení přenosu události na složku mzdy pouze pokud je událost v kalendáři zapsaná ve dnech směny které jsou povolené pro mzdovou skupinu kterou má pracovník přiřazenou.
  • Koš – přes volbu koše odeberete složku mzdy od události.

Zápis nové složky mzdy k události provedete přes výběr hodnot Složka mzdy, Převzít úvazek a Zapsat pouze ve dnech směny a následným potvrzením přes volbu Uložit, kterou naleznete vlevo nahoře.

Zápis je omezen pouze pro tyto role a skupiny

V sekci naleznete seznam rolí a skupin pro které je událost povolená, pokud zde není vybraná žádná role nebo skupina pak je taková událost povolená pro všechny role a skupiny.

Skupinu nebo Roli je možné zapsat k události výběrem příslušné role nebo skupiny u atributu Skupina a následným potvrzením nastavení přes volbu Uložit, kterou naleznete vlevo nahoře.


Byl tento článek užitečný?