4.27.530 Úprava detailu nákupní objednávky
  • 06 Aug 2021
  • 3 Minutes to read
  • Contributors

4.27.530 Úprava detailu nákupní objednávky


The content is currently unavailable in English. You are viewing the default Czech version.
Article summary

Vážení uživatelé systému INSIO, zasíláme Vám podrobnější popis změn v nové verzi aplikace, než tak činíme obvykle prostřednictvím changelogu, protože se týká zejména změny v rozložení ovládacích prvků v detailu nákupní objednávky.

Jak se v průběhu posledních let do formuláře detailu objednávky přidávali nové ovládací prvky a nové funkcionality, došlo postupem času k tomu, že se jejich uspořádaní stalo mírně řečeno nelogické.

Na obrázku níže je detail objednávky v aktuální podobě v celé své šíři. Je proto možné, že zde vidíte více ovládacích prvků, než ve svém nastavení využíváte.

1.png

Na dalším obrázku níže je nové rozložení nákupní objednávky a jejich ovládacích prvků:

2.png

Samozřejmě platí, že pokud jste některá pole neviděli dříve, neuvidíte je ani v této nové verzi. Toto nastavení zůstává zachováno. Dochází jen a pouze k přeskupení některých polí.

Výčet změn je popsán v těchto bodech:

  • Fakturační adresa byla přesunuta hned pod pole Entita, kterého se bezprostředně týká.
  • Sekce "Dodací údaje" byla přejmenována na "Dodací a platební údaje" a přesunuly se zde veškeré údaje objednávky, které se dodání a platby týkají.
  • V sekci "Dodavatel" jsme seskupili Adresu, Město a PSČ do jednoho řádku. Pole pro vyhledání dodavatele pomocí našeptávače se zobrazí po kliknutí na tlačítko "Vyhledat". Tlačítkům jsme přidali ikony pro snazší orientaci. Zároveň jsme do této sekce přesunuli pole "Nákupní smlouva", která se dodavatele týká a "Komunikační jazyk", což je pole pro nastavení jazyka, který se použije v emailové šabloně objednávky a v tiskovém formuláři samotné objednávky při komunikaci s dodavatelem.
  • Pole "Popis na objednávce" jsme přesunuli hned pod "Interní popis". Zároveň jsme si u některých zákazníků všimli, že se u nich Interní popis a Popis na objednávce shoduje. Pravděpodobně z důvodu, aby Interní popis viděli v přehledu a Popis na objednávce měli na samotné objednávce. Provedli jsme proto také úpravu přehledu objednávek a v případě, že se vám popisy shodují, postačuje, když jej zadáte pouze do pole "Popis na objednávce". Pokud "Interní popis" nebude vyplněn, zobrazí se v přehledu objednávek ve sloupci "Popis" právě popis uvedený v poli "Popis na objednávce".
  • Pole "Obchodní případ" jsme přemístili do sekce "Kategorizace" (protože se defacto jedná o kategorizaci objednávky) a to před pole "Středisko" a "Zakázka". To z důvodu, že vybraný obchodní případ rovnou tato pole nastavuje tak, jak je nastaveno právě v detailu Obchodního případu.
  • Pole "Činnost" jsme přemístili hned pod pole "Zakázka". To z důvodu, že se v celém systému snažíme tuto posloupnost dimenzí také takto zachovávat Středisko > Zakázka > Činnost.

Nově máte také možnost nastavit na základě vybrané hodnoty pole "Forma úhrady" viditelnost pole "Splatnost". V případě "Platba v hotovosti" nebo "Platba online kartou" je pole "Splatnost" irelevantní a nemusí se ve formuláři vůbec nabízet k výběru. Toto nastavení můžete provést v administraci v části "Základní číselníky" > "Typy úhrad" a v detailu typu úhrady zaškrtnutím pole "Má splatnost".

3.png

Ve stejném duchu jako u typu úhrady jsme provedli možnost nastavení také u pole "Způsob dopravy". Je zbytečné, aby v případě vybrané hodnoty např. "Osobní odběr" byla ve formuláři viditelná pole se zadáním "Objektu dodání" nebo "Adresy" pro doručení. Nastavení je možné provést v administraci v části "Základní číselníky" > "Doprava" a v detailu způsobu dopravy zaškrtnutím pole "Povolit zadání místa dodání":

4.png

Doufáme, že Vám tyto drobné změny v logice rozložení ovládacích prvků nezpůsobí žádné závažné komplikace a věříme, že Vám usnadní orientaci ve formuláři a vylepší uživatelský zážitek.

Změna je dostupná od verze aplikace 4.27.530 vydané 28.7.2021. Pokud si tedy zažádáte o aktualizaci nebo Vám budeme provádět aktualizaci systému z důvodu nasazení úpravy nebo opravy, zvažte dřívější nasazení do testovacího prostředí. V takovém případě prosím kontaktujte naši zákaznickou podporu emailem na adrese helpdesk@insio.cz

S pozdravem,

Vývojový tým INSIO


Was this article helpful?