Detail zprávy
  • 10 Oct 2023
  • 4 Minutes to read
  • Contributors

Detail zprávy


The content is currently unavailable in English. You are viewing the default Czech version.
Article summary

Pro vytvoření nové zprávy můžete do levého menu vyvést odkaz na formulář zpravy_detail.aspx nebo přes formulář přehledu zpráv, kde naleznete volbu Nový záznam.

Detail zprávy je rozdělen do sekcí:

  • Detail
  • Kategorizace
  • Dokumenty
  • Workflow
  • Publikace zprávy – Omezení publikaci pro, Nastavení

Detail

  • Číslo – Číslo zprávy, je přidělováno systémem dle nastavené číselné řady
  • Agenda – Výběr agendy, podle které se bude zpráva řídit
  • Typ – Možnost výběru typu zprávy z číselníku Typ dokumentů
  • Název – Textové pole pro zápis názvu zprávu
  • Popis – Textové pole pro bližší popis zprávy
  • Datum – Datumové pole, předvyplněno dle data vzniku zprávy
  • Účinnost – od – do – Definice období, kdy je zpráva účinná
  • Perioda – Výběr z číselníku Period
  • Nadřazený záznam – Vazba na nadřízenou zprávu

Kategorizace

  • Entita – Výběr interní entity, které se zpráva týká
  • Středisko – Možnost výběru z číselníku středisek
  • Zakázka – Možnost výběru z číselníku zakázek
  • Partner – Možnost výběru ze seznamu partnerů
  • Objekt – Možnost výběru ze seznamu objektů. V případě kategorizace na objekt, je daná zpráva zobrazena v detailu objektu v sekci Dokumenty
  • Technologie – Možnost výběru z číselníku technologií
  • Zařízení – Možnost výběru ze seznamu zařízení
  • Požadavek helpdesku – Možnost výběru ze seznamu helpdeskových požadavků
  • Úkon – Možnost výběru ze seznamu servisních úkonů
  • Pracovník – Možnost výběru ze seznamu pracovníků

Uživatelské atributy

Modul publikace dokumentů podporuje tvorbu uživatelských atributů. Je možné si vytvořit vlastní atributy typu textové pole, výklopný box, zaškrtávací pole a datum.

Uživatelské atributy jsou následně zobrazeny pod sekcí Kategorizace.

Dokumenty

Přes volbu Přidat dokument můžete přidat dokumenty ke zprávě.

Přílohy se dají otevřít přímo v prohlížeči, dvojklikem na název souboru. V okně naleznete možnosti pro práci s dokumentem jako je přiblížení a oddálení nebo otočení dokumentu, případně volby pro stažení a tisk daného dokumentu.

Přes volbu Lupa se otevře okno se základními informacemi o dané příloze jako například záznam o uživateli a času kým a kdy byla příloha zapsána.
Přes volbu Křížek můžete dokument ze zprávy smazat.

Možnost přidání a smazání příloh ve faktuře je řízena na základě nastavení oprávnění a povolených akcí v nastavení agendy.
Výčet typů příloh najdete v administraci v číselníku „Typy příloh“.

Workflow

V sekci je zobrazené workflow a možnost práce s ním. Jsou zde zapsané jednotlivé stavy, kterými již zpráva prošla; uživatel, který daný stav zadal nebo uživatel, který je řešitelem daného stavu workflow; časový záznam, kdy byl stav workflow zapsán; případně poznámka od uživatele k danému stavu workflow. Jsou zde i tlačítka následných stavů workflow a pole pro zapsaní poznámky. Samotné workflow se řídí dle svého nastavení. Zobrazení dostupných stavů má opět vazbu na samotné nastavení workflow a na nastavení povolení na stavy workflow u uživatelů.

Publikace zprávy

Zprávu je možné zaměstnancům zpřístupnit i mimo standardní přístup do detailu zprávy. Zprávu lze tzv. publikovat vybraným uživatelům, rolím, zaměstnancům konkrétního střediska. Můžete tak oddělit procesy přípravy dokumentu, jeho připomínkování, od jeho distribuce běžným zaměstnancům k prokazatelnému seznámení.

Publikovaná zpráva je uživatelům zobrazena po přihlášení do systému formou popup okna, uživatelé pak musí potvrdit její přečtení.

Využijete například v situacích, kdy potřebujete evidovat, zdali se zaměstnanci seznámili s novými předpisy a směrnicemi. V detailu zprávy máte k dispozici přehled, komu byla zpráva publikována, zdali již vybraní uživatelé potvrdili přečtení. Dále je umožněno z přehledu opětovně uživatele notifikovat a požádat o přečtení.

Omezit publikaci pro

V této sekci omezujete, komu se daná zpráva bude zobrazovat v případě, že je nastavena jako publikovaná.

  • Skupina – výběr ze skupin a uživatelských rolí. Zpráva je publikována všem uživatelům v dané skupině/roli. Daná role musí být označena jako Veřejná (naleznete v nastavení konkrétní role)
  • Uživatel – výběr ze seznamu uživatelů systému
  • Pracovní pozice – výběr pozice z organizační struktury. Zpráva je publikována těm zaměstnancům, kteří jsou přiřazení danému místu v organizační struktuře
  • Středisko – výběr z číselníku středisek. Zpráva je publikována všem zaměstnancům, kteří mají v detailu svého pracovního úvazku přidělené dané středisko

Nastavení

  • Publikováno – checkbox, zdali je zpráva publikována a zobrazuje se uživatelům
  • Omezit publikaci – v případě, že chcete omezit zobrazování publikace
  • Vynucené přečtení – checkbox, zdali máte zájem o vynucení přečtení zprávy. Vynucení znamená, že uživatel bez potvrzení přečtení, nemůže se systémem pracovat
  • Počet dní – v případě běžného publikování udává počet dní, po které je daná zpráva zobrazována uživateli formou popup zprávy po přihlášení do systému. V případě vynuceného přečtení udává počet dní, do kdy je nutné zprávu přečíst od prvního zobrazení. Po uvedené lhůtě již uživatel nemůže se systémem pracovat, dokud danou zprávu nepotvrdí

Okno s upozorněním na novou zprávu a potvrzení přečtení

Po přihlášení do systému je uživateli zobrazen přehled zpráv čekající na přečtení.

Seznámení s dokumentem se provádí v detailu zprávy, skrze tlačítko Přečteno. Detail publikované zprávy je běžným uživatelům zobrazen bez detailů jako například workflow, nastavení publikace atp. Viditelné jsou základní údaje včetně kategorizace a příloh zprávy.

Seznam přečtení

V hlavičce zprávy naleznete volbu pro otevření okna se seznamem přečtení. Informace o seznamu přečtení naleznete zde.

Kopie zprávy

V hlavičce zprávy naleznete funkci Vytvořit kopii.

Při vytváření kopie se vás systém dotáže, zdali chcete kopírovat i přílohy zprávy, základní nastavení je kopie včetně příloh.

Kopie přebírá základní údaje z původního dokumentu, včetně kategorizace a nastavení omezení publikace.


Was this article helpful?

What's Next