Detail objednávky
  • 03 Jul 2024
  • 3 Minut ke čtení
  • Přispěvatelé

Detail objednávky


Shrnutí článku

je rozdělen do sekci Základní údaje, Dodavatel, Kategorizace, Dodací a platební údaje, Dokumenty, Návazné doklady, Workflow, Emailová komunikace, Položky objednávky, Rozúčtování a Poznámky.

Základní údaje

V sekci nalezneme základní atributy objednávky:

  • Číslo objednávky – číslo je generováno aplikaci na základě nastavení číslovaní v agendě
  • Agenda – výběr agendy pod kterou bude daná objednávka v aplikaci, povinný atribut
  • Entita – výběr interní entity pod kterou spadá objednávka v aplikaci
  • Fakturační adresa
  • Zadavatel – uživatel který je v aplikaci uveden jako zadavatel objednávky
  • Interní popis – pole pro zadání interního popisu objednávky
  • Popis na objednávce – pole pro zadání popisu objednávky, popis se může přenášet do exportu .pdf objednávky
  • Částka celkem – částka objednávky vypočtená na základě položek objednávky. Výběr měny, ve které bude objednávka
  • Fakturováno celkem – součtová částka všech připojených faktur k objednávce

Dodavatel

V sekci je možné vybrat dodavatele ze seznamu nebo vyhledat přes pole vyhledat. Po přiřazení dodavatele je možné přiřadit nákupní smlouvu a vybrat komunikační jazyk který určí jazykovou verzi pro export objednávky do .pdf souboru nebo jazykovou verzi šablony pro email.

Taky se nám zobrazí sekce Kontaktní osoby kde můžeme vybrat osoby ze seznamu nebo vytvořit nové kontaktní osoby, pak aplikace automatický před vyplňuje příjemce emailu z objednávky podle emailů, které nalezne v kontaktních osobách přiřazených k dané objednávce.

Kategorizace

V sekci nalezneme:

  • Předkontace – možnost výběru předkontace z číselníku Předkontace
  • Obchodní případ – možnost připojit, jako návazný doklad, obchodní případ k objednávce
  • Druh nákladu – možnost vybrat druh nákladu z číselníku Druhy nákladů
  • Středisko – možnost vybrat středisko
  • Zakázka – možnost připojit zakázku jako návazný doklad k objednávce
  • Činnost – výběr činnosti z číselníku činnosti
  • Skupina nákupu – výběr skupiny nákupu z číselníku skupiny nákupu
  • Priorita – výběr priority objednávky z číselníku priorit

Dodací a platební údaje

V sekci nalezneme atributy:

  • Potvrzený termín – pole pro zadání potvrzeného termínu dodání od dodavatele
  • Forma úhrady – výběr formy úhrady z číselníku formy úhrady
  • Splatnost – atribut se nabízí pouze pokud je vybraná Forma úhrady, která má nastavenou splatnost
  • Způsob dopravy – výběr způsobu dopravy z číselníku Doprava
  • Objekt dodání – možnost vybrat objekt z číselníku objektů, volba je dostupná pouze pokud je vybrán způsob dopravy s nastavením Povolit zadání místa dodání
  • Závozové místo – možnost vybrat adresu ze seznamu kontaktních adres, volba je dostupná pouze pokud je vybrán způsob dopravy s nastavením Povolit zadání místa dodání
  • Adresa – pole kam můžeme ručně zapsat adresu dodání, volba je dostupná pouze pokud je vybrán způsob dopravy s nastavením Povolit zadání místa dodání

Dokumenty

V sekci nalezne všechny přílohy objednávky. Přes volbu přidat dokument můžeme přidat novou přílohu. Přílohy je možné stáhnout případně některé typy souboru i přímo otevřít. Přes volbu křížek přílohu odstraníme z objednávky.

Návazné doklady

V sekci nalezneme všechny návazné doklady k dané objednávce. Přes volbu Lupa otevřeme detail navázaného dokladu, přes volbu Křížek odebereme návazný doklad z objednávky.

Workflow

V sekci nalezneme posloupnost stavu a volby s následnými stavy.

Emailová komunikace

V sekci nalezneme odeslané i přijaté emaily k dané objednávce.

Položky objednávky

Zde nalezneme položky objednávky, které jsou rozdělené do sloupců:

  • PN – kód položky
  • Název – název položky
  • Množství – číselná hodnota množství položky
  • DOD – číselná hodnota pro zadání kolik bylo dodáno dodavatelem
  • FAK – číselná hodnota z připojené faktury, představující, kolik bylo fakturováno. V případě vícero faktur se stejnou položkou se hodnota sečte ze všech faktur
  • MJ – množstevní jednotka z číselníku Měrné jednotky
  • DPH – výběr sazby DPH z číselníku DPH. Sloupec je dostupný podle nastavení agendy
  • Cena/MJ bez DPH – cena za množstevní jednotku bez DPH. Sloupec je dostupný podle nastavení agendy
  • Cena/MJ s DPH – cena za množstevní jednotku s DPH. Sloupec je dostupný podle nastavení agendy
  • Celkem bez DPH – cena celkem bez DPH. Sloupec je dostupný podle nastavení agendy
  • Celkem s DPH – cena celkem s DPH. Sloupec je dostupný podle nastavení agendy
  • Cena/MJ – cena za množstevní jednotku. Sloupec je dostupný podle nastavení agendy
  • Celkem – cena celkem. Sloupec je dostupný podle nastavení agendy

Přes volbu Koš můžeme položku z objednávky odebrat.

Rozúčtování

V sekci nalezneme možnost rozúčtovat položky objednávky podle množství nebo procentuálně na Předkontace, Středisko, Zakázka, Činnost anebo Produkt. Položku rozdělíme přes ikonu vedle sloupce Množství. Pokud chceme rozdělení zrušit pak můžeme rozdělenou položku odebrat přes volbu Koš u dané položky.

Poznámky

Pole pro zadání interní poznámky k objednávce, která může být dostupné pouze pro vybrané uživatele. Přístup k dané sekci se řídi vlastními oprávněními.


Byl tento článek užitečný?