DOCU-X
  • 29 Aug 2023
  • 4 Minut ke čtení
  • Přispěvatelé

DOCU-X


Shrnutí článku

Aplikace INSIO umožňuje napojení na aplikaci DOCU-X OCR v modulu faktury přijaté pro zpracovaní faktur vytěžením dat ze souboru a následným zapsáním dat do aplikace INSIO. Nastavení integrace nalezneme v Administrační menu > Systém > Integrace, nebo si dané nastavení můžeme vyvést do levého menu, jedná se o formulář integration_list.aspx.

Nastavení integrace otevřeme přes volbu Nová integrace, případně u již existující integrace volbou Lupa v seznamu integrací.
Zde nalezneme nastavení rozděleno do sekci Detail integrace, Plánovač, Lokální/FTP uložiště, Nastavení a Definice XML.

Detail integrace

  • Název – zde zadáme název integrace, povinná hodnota
  • Entita – zde vybereme interní entitu pro kterou bude daná integrace, povinná hodnota. Faktury přijaté, které mají být zpracované danou integrací musí mít v detailu entitu shodnou s entitou nastavenou v integraci
  • Popis – možnost zapsat popis integrace pro ostatní administrátory
  • Aktivní – volba, zda je integrace v aplikaci aktivní

Plánovač

  • Spustit okamžitě – volba spustí integraci okamžitě
  • Pouštět ve dnech – možnost definovat ve které dny se bude integrace spouštět a volba Nespouštět ve svátek která nastaví, aby se integrace nespouštěla ve svátky (aktuálně služba bere v potaz pouze svátky v České republice)
  • Opakovat každé – možnost definice časového intervalu ve kterém se bude integrace spouštět
  • Plánované datum spuštění – možnost definice data a času kdy se má integrace spustit
  • Plánované datum ukončení – možnost definice data a času kdy se má integrace vypnout

Lokální/FTP uložiště

Propojení mezi aplikacemi je řešeno pomoci definovaných složek Input a Output, které můžeme nastavit lokálně pokud je Aplikace DOCU-X OCR a Aplikace INSIO na stejném serveru, nebo přes FTP, pokud jsou na různých serverech.

Nastavení Lokální uložiště

Vstupní adresář (INPUT) – cesta – pole pro zadaní cesty lokálního INPUT adresáře, například: C:\Data\DOCUX_Input
Výstupní adresář (OUTPUT) – cesta – pole pro zadaní cesty lokálního OUTPUT adresáře, například: C:\Data\DOCUX_Output
Po zpracování ponechat PDF – volba pro zachování PDF souboru ve výstupním adresáři

Nastavení FTP uložiště

FTP adresa – pole pro zadaní FTP adresy
Port – pole pro zdaní FTP portu
SSL/TLS – volba, zda připojení k FTP používá SSL/TLS
Jméno uživatele – přihlašovací jméno pod kterým se bude integrace připojovat k danému FTP
Heslo – heslo daného uživatele
Pasivní režim – připojení funguje pouze v pasivním režimu
Vstupní adresář (INPUT) – název – pole pro název adresáře INPUT v daném FTP připojení
Výstupní adresář (OUTPUT) – název – pole pro název adresáře OUTPUT v daném FTP připojení
Po zpracování ponechat PDF – volba pro zachování PDF souboru ve výstupním adresáři

Nastavení

  • Výchozí agenda – výběr agendy kterou bude daná integrace zpracovávat, tudíž faktura, aby byla zpracovaná danou integraci musí mít v detailu vybranou agendu stejnou jako je nastavená v integraci
  • Typ přílohy PDF – výběr typu přílohy z číselníku příloh který bude integrace hledat ve faktuře pro odeslání do DOCU-X OCR
  • Typ přílohy XML – možnost definovat pod jakým typem přílohy se bude nahrávat XML soubor z DOCU-X OCR do INSIO faktury, pokud žádný nevybereme, XML soubor se do faktury nezapíše mezi dokumenty
  • Číslovaní z názvu souboru – volba, aby se interní číslo faktury zapisovalo podle názvu PDF souboru
  • Priorita zdrojových dat – možnost definice které data ve faktuře mají přednost, v INSIO aplikaci je možné mít i nákupní objednávky a dodavatel může číslo dané objednávky uvést na faktuře, pak je možné u vytěžovaní dat z faktury v DOCU-X vytěžit i číslo dané objednávky a tu automatický připojit k faktuře. V takovém případě je možné určit která data budou mít pro fakturu přednost, zda to budou data z připojené objednávky anebo data, které DOCU-X OCR vytěží ze souboru
  • Automaticky zakládat dodavatele – volba umožní automatické zakládaní dodavatele pomocí dat z ARES v případě, že IČO, které bylo vytěženo DOCU-X OCR jako IČO dodavatele nebylo nalezeno v číselníku partneru v aplikaci INSIO
  • Automaticky zakládat položky – volba nastaví, aby integrace v případě, kdy DOCU-X OCR nevrací položkové záznamy, vytvoří položky podle vytěžených sazeb z faktury
  • Nezakládat bankovní účty – volba zamezí zakládaní nových bankovních účtů u partneru v případě, že integrace nenalezne shodu mezi vytěženými daty a bankovními účty u partnera v INSIO aplikaci

Stavy workflow

  • Stavy k exportu – výběr stavu workflow ve kterých bude integrace zpracovávat faktury přijaté a odesílat je do DOCU-X OCR
  • Stav po exportu – stav workflow který integrace nastaví po odeslání faktury do DOCU-X OCR
  • Stav po importu – stav workflow který integrace nastaví po nahrání dat z DOCU-X OCR
  • Chybový stav – stav workflow který integrace nastaví, pokud dojde k chybě zpracování faktury integraci

Definice XML

Přenos dat z DOCU-X OCR do INSIO probíhá pomocí XML souborů. DOCU-X OCR umožňuje export do již předdefinovaného XML souboru nebo je možné v nastavení DOCU-X OCR vytvořit vlastní XML soubor. V aplikaci INSIO pak následně u dané integrace definujeme, kde integrace nalezne v XML souboru dané hodnoty. Nastavení je rozděleno do třech části: Hlavička, Rozpad DPH, Položky a Přílohy. Pokud některý atribut nespecifikujeme v nastavení pak integrace danou hodnotu nehledá v souboru XML a nezapíše ji do faktury i kdyby byla uvedená v daném XML souboru.

Seznam všech atributů, které je možné vytěžit v DOCU-X OCR:

Hlavička

  • IČO dodavatele
  • DIČ dodavatele
  • IČO entity
  • DIČ entity
  • Interní číslo faktury
  • Číslo faktury
  • Evidenční číslo
  • Číslo objednávky
  • Číslo bankovního účtu
  • Variabilní symbol
  • Konstantní symbol
  • Specifický symbol
  • Datum vystavení
  • Datum zdanitelného plnění
  • Datum splatnosti
  • Datum zaúčtování
  • Částka bez DPH
  • Zaokrouhlení
  • Výše DPH
  • Sazba DPH
  • Částka s DPH
  • Měna
  • Kurz
  • Poznámka (text, popis)

Rozpad DPH

  • Základní sazba DPH
  • Základní sazba DPH – základ
  • Základní sazba DPH – výše DPH
  • Základní sazba DPH – celková částka
  • První snížena sazba DPH
  • První snížená sazba DPH – základ
  • První snížená sazba DPH – výše DPH
  • První snížená sazba DPH – celková částka
  • Druhá snížená sazba DPH
  • Druhá snížená sazba DPH – základ
  • Druhá snížená sazba DPH – výše DPH
  • Druhá snížená sazba DPH – celková částka
  • Nulová sazba DPH – základ

Položky

  • Cesta k uzlu typu „Položka“
  • Kód
  • Název
  • Množství
  • Jednotka
  • Sazba DPH
  • Cena bez DPH
  • Cena s DPH
  • Cena celkem bez DPH
  • Cena celkem s DPH

Přílohy

  • Název dokumentu (přílohy)

Byl tento článek užitečný?