Agendy Smlouvy
  • 07 Aug 2023
  • 7 Minut ke čtení
  • Přispěvatelé

Agendy Smlouvy


Shrnutí článku

V administraci se k agendám dostaneme cestou Administrační menu > Agendy.

Obecné informace o nastavení agend je k dispozici ZDE, dále se zaměříme na specifické nastavení agend v modulu Smlouvy.

V levé části nastavení agendy definujete:

Základní údaje

  • Modul = Smlouvy
  • Název agendy - volba pro definování názvu agendy. Povinná volba.
  • Kód agendy - Unikátní kód, který může být dále využitý v číslování smluv.

Číslování záznamů

  • Přednastavené - Vybere formát číslování z číselných řad v systému podle zvoleného modulu v nastavení dané agendy.
  • Vlastní - Do pole napíšete vlastní definici masky ve formátu, kde hvězdičky jsou následně zaměňovány za posloupnou číselnou řadu, ve zkratce řečeno. Tzn. např. formát „HD****“ nám u prvního záznamu vygeneruje číslo „HD0001“ u druhého „HD0002“ atd. V případě vlastní definice masky se vyplněná hodnota automaticky ukládá mezi existující číselné řady a je označena jako uzamčená číselná řada.

Workflow

  • Proces - Workflow, které budete využívat v dané agendě.
  • Výchozí stav - Definice výchozího stavu z vámi vybraného procesu workflow. Tento stav získává smlouva při založení v systému.
  • Stavy zrušeno - Stav/y, které značí zrušení smlouvy.
  • Stavy ukončeno - Stav/y, které značí ukončení procesu se smlouvou.

Emaily a komunikace

V sekci máte možnost nastavit, jak má být řízená emailová komunikace v rámci dané agendy.

  • Emailový účet - výběr emailového účtu který se použije pro odeslání emailu z dané agendy. Výběr z již nastavených účtu v aplikaci.
  • Šablona emailu - výběr šablony emailu která se použije pro nový email v dané agendě.
  • Šablona emailu při odpovědi - výběr šablony emailu která se použije pro odpověď v dané agendě.
  • Zápis stavu při odpovědi - možnost vybrat stav workflow který se nastaví, když přijde odpověď na email do aplikace.
  • Opakovat poslední stav - volba nastaví opět stav workflow který byl před doručením odpovědi.
  • Nastavit posledního řešitele - volba nastaví po změně stavu workflow řešitele který byl naposledy řešitelem ve workflow.

V pravé části naleznete záložky Nastavení, Povolené akce, Návazné agendy.

Nastavení

Záložka obsahuje specifické nastavení pro modul Smluv.

  • Agenda pracovních smluv - Vybrat v případě, že se jedná o agendu pracovních smluv. V detailu smlouvy se zobrazí nový atribut Pracovník, kde lze přiřadit pracovníka, kterého se daná smlouva týká. Nastavte v případě, že využíváte rovněž modul Personalistika a máte zájem evidovat pracovní smlouvy. V případě propojení smlouvy s konkrétním pracovníkem je tato informace zobrazena i v osobní kartě pracovníka.
  • Kontrola kombinace parametrů - Nastavuje, zda má probíhat kontrola na kombinaci vyplněných uživatelských atributů a dle toho k nastavení cílové hodnoty u vybraného atributu.
  • Zobrazit panel Helpdesk - Zobrazí v detailu Smlouvy v záložce Vazby panel s helpdeskovými požadavky propojenými s danou smlouvou.
  • Zobrazit panel Nastavení - Zobrazí v detailu Smlouvy Záložku Nastavení.
  • Zobrazit panel Limit - Zobrazí v detailu Smlouvy v sekci Předmět smlouvy atribut Limit částka, perioda.
  • Při zakládání podřízené smlouvy přenášet uživatelské atributy - V případě založení podřízené smlouvy z hlavní smlouvy, Záložka Smlouvy -> Nová podřízená, smlouva přenese do podřízené smlouvy uživatelské parametry.
  • Omezit výčet štítků - Lze omezit, jaké štítky bude možné vkládat do smlouvy v dané agendě.

Nastavení přehledu smluv

  • Barevné rozlišení dle platnosti - Rozlišení smluv dle data platnosti Platné – zelené, Neplatné – červené, Žluté – Blížící se platnost.
  • Žlutě označit smlouvy, jejichž platnost končí za - Zde definujete počet dní před koncem platnosti. Smlouvy jsou v přehledu označeny žlutou barvou.

Povolené atributy smluv

Zde definujete, zda se dané atributy mají zobrazovat v detailu Smlouvy.

  • Obchodník - Sekce Odpovědné osoby.
  • Smluvní vztah partnera - Sekce Partner.
  • Plátce - Sekce Partner.
  • Objekt - Sekce Základní údaje.
  • Manažer - Sekce Odpovědné osoby.
  • Technik - Sekce Odpovědné osoby.

Globální nastavení

  • Hodnota čerpání limitu v %, při jejíž překročení se má zaslat notifikace - Lze využít v případě, že využíváte modul Nákupní objednávky. V případě, že máte na smlouvě vyplněn limit a součet nákupních objednávek dosáhne limitní hodnoty, je zasílán notifikační e-mail.
  • Role, jejíž uživatelé mají být notifikování při překročení čerpání limitu - Souvisí s nastavením popsaným výše. Zde definujete roli, které je notifikační e-mail zasílán.
  • Zobrazovat následné stavy workflow v dokumentu jako tlačítka - Vizuální podoba stavů workflow Tlačítka = Text ohraničen obdélníkem.

Povolené akce

V této záložce nastavujete, zda daná akce (zobrazení, editace, povinnost vyplnění atributu/skupiny atributů) je pro danou agendu platná a v jakých stavech workflow. Aby toto nastavení bylo pro uživatele funkční, musí mít uživatel na danou akci oprávnění.
Obecné informace o povolených akcích naleznete ZDE.

Pomocí volby Vybrat hodnoty definujete, pro jaké stavy je daná akce platná. Stavy můžete nastavit hromadně pro více akcí, stačí si dané akce označit (výběrový box) a definovat stavy workflow.

Seznam akcí pro modul Smlouvy s popisem je uveden níže.

Seznam akci
Název oprávněníPopis oprávnění/akce
Contract.Document.AddOprávnění přidávat dokumenty do smluv.
Contract.ExternalLink.EditOprávnění pro editaci externího odkazu na smlouvu. Atribut URL Sharepoint.
Contract.ExternalLink.RequiredPovinnost zadat externí odkazu na smlouvu. Atribut URL Sharepoint.
Contract.ExternalLink.VisibleZobrazení pole pro zadání externího odkazu na smlouvu. Atribut URL Sharepoint.
Contract.PerIdBudgetOwner.EditOprávnění pro editaci vlastníka rozpočtu. Sekce Odpovědné osoby.
Contract.PerIdBudgetOwner.RequiredPovinnost zadat vlastníka rozpočtu. Sekce Odpovědné osoby.
Contract.PerIdBudgetOwner.VisibleZobrazení pole pro zadání vlastníka rozpočtu. Sekce Odpovědné osoby.
Contract.PerIdCompliance.EditOprávnění pro editaci compliance manažera. Sekce Odpovědné osoby.
Contract.PerIdCompliance.RequiredPovinnost zadat compliance manažera. Sekce Odpovědné osoby.
Contract.PerIdCompliance.VisibleZobrazení pole pro zadání compliance manažera. Sekce Odpovědné osoby.
Contract.PerIdFinance.EditOprávnění pro editaci manažera finančního oboru. Sekce Odpovědné osoby.
Contract.PerIdFinance.RequiredPovinnost zadat manažera finančního oboru. Sekce Odpovědné osoby.
Contract.PerIdFinance.VisibleZobrazení pole pro zadání manažera finančního oboru. Sekce Odpovědné osoby.
Contract.PerIdLegalService.EditOprávnění pro editaci manažera právních služeb. Sekce Odpovědné osoby.
Contract.PerIdLegalService.RequiredPovinnost zadat manažera právních služeb. Sekce Odpovědné osoby.
Contract.PerIdLegalService.VisibleZobrazení pole pro zadání manažera právních služeb. Sekce Odpovědné osoby.
Contract.PerIdOther.EditOprávnění pro editaci manažera jiných odborných útvarů. Sekce Odpovědné osoby.
Contract.PerIdOther.RequiredPovinnost zadat manažera jiných odborných útvarů. Sekce Odpovědné osoby.
Contract.PerIdOther.VisibleZobrazení pole pro zadání manažera jiných odborných útvarů. Sekce Odpovědné osoby.
Contract.PerIdOwner.EditOprávnění pro editaci vlastníka smlouvy. Sekce Odpovědné osoby.
Contract.PerIdOwner.RequiredPovinnost zadat vlastníka smlouvy. Sekce Odpovědné osoby.
Contract.PerIdOwner.VisibleZobrazení pole pro zadání vlastníka smlouvy. Sekce Odpovědné osoby.
Contract.PerIdProcurement.EditOprávnění pro editaci obstarávatele. Sekce Odpovědné osoby.
Contract.PerIdProcurement.RequiredPovinnost zadat obstarávatele. Sekce Odpovědné osoby.
Contract.PerIdProcurement.VisibleZobrazení pole pro zadání obstarávatele. Sekce Odpovědné osoby.
Contract.PerIdRiskManager.EditOprávnění pro editaci manažera řízení rizik. Sekce Odpovědné osoby.
Contract.PerIdRiskManager.RequiredPovinnost zadat manažera řízení rizik. Sekce Odpovědné osoby.
Contract.PerIdRiskManager.VisibleZobrazení pole pro zadání manažera řízení rizik. Sekce Odpovědné osoby.
Contract.PerIdSecurity.EditOprávnění pro editaci manažera IT bezpečnosti. Sekce Odpovědné osoby.
Contract.PerIdSecurity.RequiredPovinnost zadat manažera IT bezpečnosti. Sekce Odpovědné osoby.
Contract.PerIdSecurity.VisibleZobrazení pole pro zadání manažera IT bezpečnosti. Sekce Odpovědné osoby.
ContractAmendmentNumberVisibleZobrazení čísla dodatku.
ContractDeleteOprávnění mazat smlouvy.
ContractEditZákladní Editace smlouvy. Na základě toho oprávnění lze editovat: Základní údaje (Entita, Středisko, Objekt), Předmět smlouvy (Název, Poznámka, Nadřízená smlouva, Splatnost, Částka). Partner (Název, Smluvní vztah, Číslo smlouvy partnera, Plátce). Termín (Platnost, Účinnost, Datum podpisu).Odkazy (Registr, Fyzická archivace). Základní odpovědné osoby (Manažer, Obchodník, Technik, Garant). Záložka Smlouvy (Podřízená smlouva).
ContractLabelEditEditace štítků smlouvy.
ContractLimitEditEditace limitu v detailu smlouvy.
ContractShowAccOrderZobrazí v kategorizaci detailu smlouvy volbu "Zakázka".
ContractShowAccOrderTabZobrazí v detailu smlouvy záložku s vazbou na "Zakázky".
ContractShowActivityZobrazí v kategorizaci detailu smlouvy volbu "Činnost".
ContractShowDeviceTabZobrazí v detailu smlouvy záložku s vazbou na "Zařízení".
ContractShowNoteTabZobrazí v detailu smlouvy poznámky.
ContractShowObjectTabZobrazí v detailu smlouvy záložku s vazbou na "Objekty".
ContractShowOrderTabZobrazí v detailu smlouvy záložku s vazbou na "Objednávky".
ContractShowQuoteTabZobrazí v detailu smlouvy záložku s vazbou na "Nabídky".
ContractWarrantyVisibleZobrazení pole pro zadání záručních podmínek.
SmlouvyOperatorSmlouvy – operator.
SmlouvyPrilohyMazaniUmožní smazání přílohy ve vybraném stavu.
SmlouvyStavPoznamkaZapisZápis poznámky ke stavu.
SmlouvyTiskTisk smluv.
SmlouvyZmenaGarantZměna hodnoty Garant. Sekce Odpovědné osoby.
SmlouvyZmenaRadaSmluvZměna systémové řady smluv (agendy).
SmlouvyZmenaResitelZměna hodnoty Řešitel. Sekce Odpovědné osoby.

Návazné agendy

V záložce máte možnost nastavit pravidla pro tvorbu návazných dokladu z jedné agendy do druhé.

  • Agenda - volba agendy se kterou bude mít vazbu daná agenda.
  • Stav - volba stav workflow způsobí, že při tvorbě dokladu do návazné agendy se novému dokladu nastaví výchozí stav zvolen vybrán v téhle volbě.
  • Parametry zápis - pokud se shodují uživatelské atributy ve zdrojovém dokladu a cílovém dokladu, jejich hodnoty se při zápisu překopírují.
  • Parametry změna - v případě shodných uživatelských atributů mezi návaznými doklady dochází při změně v jenom z nich k přepsání (aktualizaci) v druhém dokladu.
  • Výchozí - tato volba je platná pouze v modulech Podklady k vyúčtování, při vyúčtování se fakturuje primárně do té agendy, která jako návazná a výchozí. Pošta odeslaná, v případě odpovědi na poštu se odpověď zapíše primárně do návazné agendy, která je označena jako výchozí.
  • Zachovat číslo - touto volbou nedojde u návazného záznamu k vygenerování nového čísla, ale k použití stávajícího s dodatkovým číslem. Dodatek ke smlouvě SM0001 tak bude mít číslo SM0001.01 a další SM0001.02.

Byl tento článek užitečný?

What's Next