- Vytisknout
Na pozadí systému běží služby např. Odesílaní a Příjem emailů, Eskalace, Synchronizace Active Directory... Nastavení a přehled služby naleznete v Administračním menu > Systém > Služby (WinServices).
Přehled
V Přehledu naleznete seznam dostupných služeb, jejich název, krátký popis, na co slouží, jejich stav, zda jsou Aktivní/Zastaveno, volbu pro změnu stavu, tlačítko ozubeného kolečka pro možnost nastavení atributů služby a tlačítko lupu pro zobrazení okna s detailními nastaveními služby.
Seznam úloh
- Aktualizace novinek
- Aktualizace oprávnění
- Business Automail
- ComGate
- DataBoxSync
- DBMaintenance
- Eskalace
- Export CSV
- Faktury vydané - automatický mail
- HD Automail
- Intelli Guard - šablony
- Invoice Import
- Mailový automat
- MailSender
- MediaDownloader
- Objednávky - email na dodavatele
- Order Automail
- ProvSys AutoGen
- RestaurantDownloader
- SyncAD
- SyncAres
- SyncAzureAD
- Synchronizace kurzovního lístku
- Systém
Aktualizace novinek
Služba aktualizuje novinky ve widgetu News z modulu Intranet – wikipedie, knihovna, diskusní fórum, publikace dokumentů…
V detailním nastavení naleznete možnost nastavení intervalu, kdy se má služba spouštět.
Aktualizace oprávnění
Služba po změně uživatelského nastavení nebo nastavení skupiny/role aktualizuje přepočítaná oprávnění daných uživatelů
V nastavení atributu je pouze definovaná procedura, která aktualizuje oprávnění.
V detailním nastavení naleznete možnost nastavení intervalu, kdy se má služba spouštět.
Business Automail
Zápis a zpracování příchozích emailu pro modul Obchod.
V nastavení atributu služby naleznete Typ (nastavení neměníme) a Account. Account má ještě druhou úroveň nastavení atributu kterou naleznete opět tlačítkem ozubeného kolečka.
Nastavení atributu Business Automail => Account
- AccId – Definice emailového účtu, který služba bude kontrolovat a vybírat. Do hodnoty se zapisuje ID emailu.
- DefaultSettings – Výchozí hodnoty pro zápis nabídky – podřízené hodnoty.
- AcceptFromAddress – Seznam emailových adres či domén oddělených čárkou, středníkem, mezerou (oddělovačem) - pokud je prázdné, kontrola neprobíhá.
- AcceptToAddress – Seznam emailových adres (nikoliv domén) oddělených oddělovačem – pokud je prázdné, kontrola neprobíhá.
- SingleAddresseeForNew – 0 (default) / 1, pokud je zapnuto, zapisují se nové nabídky pouze tehdy, pokud je adresát (tedy adresa emailového automatu) jako jediný email v jednom s poli komu / kopie / skrytá.
- SingleAddresseeForReply – 0 (default) / 1, pokud je zapnuto, zapisují se odpovědi na dokladu pouze tehdy, pokud je adresát (tedy adresa emailového automatu) jako jediný email v jednom s poli komu / kopie / skrytá.
- AmsIdForReceiving – do hodnoty nastavíte ID šablony, která se odešle jako reply na adresu odesílatele při zápisu požadavku do systému.
- AmsIdForRejection – do hodnoty nastavíte ID šablony, která se odešle jako reply na adresu odesílatele při odmítnutí požadavku.
- ForwardToEmail – do hodnoty se zapíše Emailová adresa, kam bude přeposlán email, který nelze spárovat se záznamem v systému (email, ke kterému neexistuje nabídka).
- CreateNewRecord – Příznak, zdali je povoleno zakládat nové nabídky. Do hodnoty zadáte 0 pro vypnuto nebo 1 pro zapnuto.
- IgnoreIfSubjectContains – 0 (default) / 1, pokud je zapnuto, ignorují se maily, které mají v předmětu definovaná slova nebo slovní spojení (+ vnořená CFG).
- EnableForQuotation – Povolit párováni k nabídkám. Do hodnoty zadáte 0 pro vypnuto nebo 1 pro zapnuto.
- EnableForOpportunities – Povolit párováni k obchodním příležitostem. Do hodnoty zadáte 0 pro vypnuto nebo 1 pro zapnuto.
- ForwardToHelpdesk – Příznak, zda se má v případě, že se email nedá spárovat s nabídkou, resp. obchodní příležitostí, spárovat s helpdeskovým požadavkem. Do hodnoty zadáte 0 pro vypnuto nebo 1 pro zapnuto.
V detailním nastavení naleznete možnost nastavení intervalu, kdy se má služba spouštět.
ComGate
Synchronizace platební brány ComGate.
V nastavení atributu naleznete:
- EndpointAddress – do hodnoty zadáte URL adresu do webové služby ComGatu.
- UserName – do hodnoty zadáte Přihlašovací jméno.
- Password – do hodnoty zadáte Heslo.
- ProjectId – do hodnoty zadáte identifikace e-shopu/projektu v systému ComGate.
- Label – do hodnoty zadáte text, který se má použít jako název e-shopu na štítku zásilky. Pokud není uveden, použije se název projektu.
- UpdateOrderStatus – Aktualizace stavu objednávky (1=Zapnuto, prázdné=Vypnuto).
- SyncItemOrder – Synchronizace nových objednávek (1=Zapnuto, prázdné=Vypnuto).
- UpdateOrderAsCancelled – Nastavení stavu CANCELLED u zrušených objednávek (1=Zapnuto, prázdné=Vypnuto).
- Carriers – Nastavení synchronizace odběrných míst Uloženka a Zásilkovna (+ vnořená CFG).
- Mapping – Mapování hodnot (+ vnořená CFG).
- StavIdListToCheckState – Seznam stavů v eshopu (StavId) oddělených čárkou, pro které se má kontrolovat stav objednávky v ComGate.
- StavIdListToCancelOrder – Seznam stavů v eshopu (StavId) oddělených čárkou, pro které se má stornovat objednávka v ComGate.
- StavIdToSyncItemOrder – ID stavu workflow, v kterém se mají posílat nové objednávky do ComGate.
- ProdIdListToSkip – Seznam produktů (ProdId) v eshopu oddělených čárkou, které se mají ze synchronizace vynechat (např. doprava).
- CodUhrIdList – Seznam úhrad (UhrId) v eshopu oddělených čárkou, které označují dobírku.
- DoprIdListToSkip – Seznam doprav (DoprId) v eshopu oddělených čárkou, které se mají ze synchronizace vynechat (např. osobní odběr).
- SyncStockInventory – Synchronizace stavu skladu (1=Zapnuto, prázdné=Vypnuto).
- StockId – do hodnoty zadáte ID skladu.
- SyncStorageOrder – Synchronizace nových objednávek naskladnění (1=Zapnuto, prázdné=Vypnuto).
- StavIdToSyncStorageOrder – do hodnoty zadáte ID stavu, v kterém se mají posílat nové objednávky naskladnění do ComGate.
- StavIdError – do hodnoty zadáte ID stavu, který se nastaví v případě chyby.
- StavIdSuccess – do hodnoty zadáte ID stavu, který se nastaví v případě správného zpracování na straně ComGate.
- StavIdStornoComgate – do hodnoty zadáte Id stavu ID stavu, který se nastaví v případě storna v ComGate.
V detailním nastavení naleznete možnost nastavení intervalu, kdy se má služba spouštět.
DataBoxSync
Synchronizace datových schránek, které máte nastavené u interních entit
V nastavení atributu naleznete nastavení, zda chcete synchronizovat příchozí a odchozí poštu. 1 = zapnuto, 0 = vypnuto.
V detailním nastavení naleznete možnost nastavení intervalu, kdy se má služba spouštět.
DBMaintenance
Služba zajištující databázovou údržbu. Pravidelná defragmentace indexů a následný přepočet všech statistik.
Služba má pouze definovanou proceduru v atributech, žádné další nastavení se nedefinuje v atributech.
V detailním nastavení naleznete možnost nastavení intervalu, kdy se má služba spouštět.
Eskalace
Služba zajištující automatický posun stavu workflow dle nastaveni v Eskalace.
Služba se nastavuje přes volbu v Administrační menu > Systém > Eskalace. V atributech nejsou žádné nastavení.
V detailním nastavení naleznete možnost nastavení intervalu, kdy se má služba spouštět.
Export CSV
Služba generující CSV soubory.
V nastavení atributu naleznete:
- Procedures – Vnořená CFG, seznam procedur, které vrací zdrojová data k export.
- AccId – Definice emailového účtu, ze kterého bude služba odesílat CSV soubor. Do hodnoty se zapisuje ID emailu.
- MailTo – Definice emailových adres, kam služba soubor CSV bude zasílat. Do hodnoty zadáte Emailové adresy (oddělené středníkem).
- DirectoryPath – Definice cesty k adresáři, kam se bude soubor CSV ukládat. Cesta může být I ve formátu IP adresy, podmínkou je, aby bylo na cílový adresář vidět že server na kterém je nainstalovaná Windows services.
- IncludeHeader – Volba, zda má soubor CSV obsahovat hlavičku datového zdroje. 1 = zapnuto, 0 = vypnuto.
V detailním nastavení naleznete možnost nastavení intervalu, kdy se má služba spouštět.HD Automail
Služba pro zápis Helpdeskových požadavku z přijatých emailu.
V detailním nastavení naleznete možnost nastavení intervalu, kdy se má služba spouštět.
Fakty vydané - automatický mail
Služba sloužící pro automatické odesílání faktur vydaných při přednastaveném stavu WF.
- AccId – ID účtu (MailAccount), ze kterého se mají maily posílat (k dohledání v "emailové schránky")
- AmsId – ID šablony, která se má použít pro sestavení emailu
- InitialStateId – Stav id, ve kterém se mají emaily posílat
- TargetStateId – Stav id, který se nastaví po odeslání emailu (nastav stav Odeslano zakaznikovi pro WF Faktury vydane)
- TiskRepId – Knihovna reportu pro vygenerování přílohy
- MailCopyTo – Adresa, na kterou bude email odeslán v kopii.
- Test – 1=Testovací verze (+ vnořená CFG) - v testu se nemění stav workflow
- PrilTypIdList – ID typů příloh, které se mají také odesílat v příloze emailu (více hodnot oddělovat čárkou nebo středníkem)
Dohledání ID tiskového reportu:
ID reportu lze zobrazit po jeho otevření v pravém dolním rohu obrazovky.
HD Automail
Služba pro zápis Helpdeskových požadavku z přijatých emailů.
V nastavení atributu naleznete klíč BU s hodnotou 0 = neaktivní anebo 1 = aktivní pod kterým naleznete nastavení atributů, volba ozubeného kolečka:
- UcetId – do hodnoty se zadá ID emailové schránky v aplikaci, ze které má služba vybírat emaily a vytvářet z nich helpdeskové požadavky.
- DokRadaIdList – do hodnoty se zadá ID agendy nebo agend pod kterou se nově vzniknutý požadavek může zapsat.
- FileDirectory – hodnotu neměníme již je nastavená.
- DefaultSettings – do hodnoty nic nezapisujeme. Nastavitelné hodnoty nalezneme v další úrovni, kterou nalezneme pod volbou ozubeného kolečka.
- DokRadaId – ID agendy, pod kterou se požadavek zapíše do systému.
- UsrId – ID uživatele, pod kterým se požadavek zapíše, výchozí hodnota je 0 - systém.
- ObjId – ID objektu, který se přiřadí k požadavku.
- PriorId – ID priority, která se nastaví u požadavku.
- HdSourceId – kód hodnoty z číselníku Zdroje zadání.
- ZpVazbaId – ID hodnoty z číselníku Zpětná vazba.
- Pozadovano – do hodnoty se zadá počet hodin který se přidá k datumu kdy byl požadavek zapsán a výpočet se zapíše do pole Požadovaný termín.
- ZakId – ID partnera, který se přiřadí k požadavku jako zákazník.
- CinId – ID činnosti z číselníku Činnosti, která se má přiřadit k požadavku.
- MappingRules – volba umožnuje nastavit podmínky/Conditions a k nim upravit nastavení/Settings podle kterých se požadavek zapíše. Nastavení má více úrovní. První úroveň je klíč pravidla (Rule) kterých může být více. Za Rule v další úrovni jsou Conditions a Settings. V další úrovní Conditions je možné nastavit klíče a hodnoty: SenderContains – hodnota kterou bude hledat v emailu odesílatele, SenderIs – přesně definovaný email odesílatele, SubjectStartsWith – hodnota která se nachází na začátku v předmětu emailu, SubjectContains – hodnota která se nachází kdekoliv v předmětu emailu. V další úrovni Settings je možné nastavit klíče DokRadaId, UsrId, ObjId, PriorId, HdSourceId, ZpVazbaId, Pozadovano, ZakId, CinId, které jsou rozepsány výše v DefaultSettings.
- AcceptFromAddress – seznam emailových adres či domén odesílatelů oddělených čárkou, středníkem, mezerou (oddělovačem) - pokud je prázdné, kontrola neprobíhá.
- AcceptToAddress – Seznam emailových adres příjemců (nikoliv domén) oddělených oddělovačem – pokud je prázdné, kontrola neprobíhá.
- SingleAddresseeForNew – 0 = vypnuto, 1 = zapnuto. Pokud je zapnuto, zapisují se nové požadavky pouze tehdy, pokud je adresát (tedy adresa emailového automatu) jako jediný email v jednom z poli komu / kopie / skrytá.
- SingleAddresseeForReply – 0 = vypnuto, 1 = zapnuto. Pokud je zapnuto, zapisují se odpovědi na požadavky pouze tehdy, pokud je adresát (tedy adresa emailového automatu) jako jediný email v jednom z poli komu / kopie / skrytá.
- AmsIdForReceiving – ID šablony, která se odešle jako odpověď na adresu odesílatele při zápisu požadavku do systému.
- AmsIdForRejection – ID šablony, která se odešle jako odpověď na adresu odesílatele při odmítnutí požadavku. Odmítnutí požadavku může nastat pouze pokud je nastaveno alespoň jedno z AcceptFromAddress, AcceptToAddress, SingleAddresseeForNew, SingleAddresseeForReply.
- IgnoreIfSubjectContains – 0 = vypnuto, 1 = zapnuto. Pokud je zapnuto, ignorují se maily, které mají v předmětu definovaná slova nebo slovní spojení (+ vnořená CFG).
- AssetCodeRegex – Regulární výraz pro načtení kódu zařízení, např. AssetCode=#([^#]+)#.
V detailním nastavení naleznete možnost nastavení intervalu, kdy se má služba spouštět.
Intelli Guard - šablony
Služba zajišťuje automatickou přípravu notifikačních emailů. O samotné odesílání se stará služba MailSender.
V nastavení atributu naleznete pouze MaxOld hodnotu udávající maximální stáří záznamu v minutách, které se mají odeslat poté, co je služba spuštěna.
V detailním nastavení naleznete možnost nastavení intervalu, kdy se má služba spouštět.
Invoice Import
Služba se stará o import doručených faktur. Zdrojem importu může být složka nebo emailová schránka.
V nastavení atributu naleznete odkud má služba importovat faktury (muže byt vícero emailových schránek nebo složka) a v další úrovni nastavení jednotlivých způsobů naleznete specifické nastavení. Povolení (či zákaz) importu z konkrétního zdroje se nastavuje volbou hodnoty 1 = zapnuto, 0 = vypnuto hned v první úrovni konfigurace úlohy ve druhé úrovní můžete zapínat a vypínat konkrétní emailové schránky a složky.
Atributy nastavení importu ze složky:
- Directory – Adresář odkud služba vybírá soubory.
- PartId – do hodnoty zadáte ID partnera, který bude při založení nové faktury vybrán jako odběratel.
- PrilTypId-InvoiceTaxDocument – Do hodnoty definujete ID typu přílohy z číselníku Typy příloh.
- DokRadaId – Do hodnoty definujete ID agendy, pod kterou se se faktura po importu uloží do systému.
- InvTypeId – Do hodnoty definujete ID typu faktury, se kterým se faktura po importu uloží do systému.
- PaymentTypeId – Do hodnoty definujete ID formy úhrady, se kterou se faktura po importu uloží do systému.
- CurrencyId – Do hodnoty definujete ID měny, se kterou se faktura po importu uloží do systému.
Atributy nastavení importu z emailové schránky:
- RecipientList – možnost definovat vícero aliasu na emailové schránce a přiřadit jim zvlášť ID odběratelů. Nastavení naleznete na další úrovni po kliknutí na ozubené kolečko.
- DokRadaId – Do hodnoty definujete ID agendy, pod kterou se se faktura po importu uloží do systému.
- PrilTypId-InvoiceTaxDocument – Do hodnoty definujete ID typu přílohy z číselníku Typy příloh.
- InvTypeId – Do hodnoty definujete ID typu faktury, se kterým se faktura po importu uloží do systému.
- AccId – Definujete ID emailové schránky, ze které bude služba importovat faktury.
- ForwardBadEmailsTo – do hodnoty zadáte emailovou adresu na kterou se budou přeposílat emaily v případě chyby nebo pokud email neobsahuje žádnou přílohu.
- PrilTypId-InvoiceAttachments – Do hodnoty definujete ID typu přílohy pro přílohy faktury, například rozúčtování.
- PaymentTypeId – Do hodnoty definujete ID formy úhrady, se kterou se faktura po importu uloží do systému.
- CurrencyId – Do hodnoty definujete ID měny, se kterou se faktura po importu uloží do systému.
TestMode slouží k testovacím účelům, na další úrovní můžete nastavit Import z emailové schránky nebo ze souboru, vše bude stejné pouze v TestMode se nemažou emaily a soubory.
V detailním nastavení naleznete možnost nastavení intervalu, kdy se má služba spouštět.
Mailový automat
Tato úloha zpracovává doručené emaily zasílané z banky jako informace o transakci na bankovním účtu a tyto pohyby ukládá do databáze a páruje je s fakturami vydanými kvůli úhradě. Podporovány jsou banky KB a ČSOB.
Nastavení atributu je pouze klíč AccId obsahující ID emailové schránky.
V detailním nastavení naleznete možnost nastavení intervalu, kdy se má služba spouštět.
MailSender
Služba zajištující odesílaní emailu a zpráv ze systému.
V atributech naleznete nastavení:
- TestEmail – Slouží pro testovací účely, pokud do hodnoty zadáte emailovou adresu, všechny emaily ze systému budou odesílaný na zadaný email.
- AddToBccAddress – pokud do hodnoty zadáte emailovou adresu, budou odesílané skryté kopie všech emailu odcházejících ze systému na zvolený email.
- CatchEmailAddress –
V detailním nastavení naleznete možnost nastavení intervalu, kdy se má služba spouštět.
Objednávky – email na dodavatele
Služba pro generovaní emailu objednávek na dodavatele.
V nastavení atributu naleznete:
- AccId – Do hodnoty definujete ID emailové schránky, z které budou objednávky odesílané.
- AmsId – Do hodnoty definujete ID šablony, která se má použít při generovaní emailu.
- InitialStateId – Do hodnoty definujete ID stavu workflow, ve kterém se mají emaily generovat a odesílat.
- TargetStateId – Do hodnoty definujete ID stavu workflow, který se má nastavit po odesláni emailu objednávky.
- TiskRepId – Do hodnoty definujete ID tiskového reportu, který se má použít pro generovaní přílohy emailu.
- MailCopyTo – Do hodnoty můžete definovat emailovou adresu na kterou se bude odesílat kopie emailu.
- Test – 1=Testovací verze (+ vnořená CFG) - v testu se nemění stav workflow
- AmsIdCollective – Do hodnoty definujete ID šablony, která se má použít při hromadných objednávkách.
- PrilTypIdList – Do hodnoty definujete ID typu přílohy, které se mají také odesílat v příloze emailu. Více ID oddělte čárkou nebo středníkem.
V detailním nastavení naleznete možnost nastavení intervalu, kdy se má služba spouštět.
Order Automail
Služba se stará o zpracování příchozích emailů do schránky pro objednávky a jejich párování se stávajícími záznamy.
V atributech je již nastavený Type, dále máte možnost nastavit Account kde definujete mailový účet ze kterého má služba zpracovat emaily. Hodnota Account 1 = zapnuto, 0 = vypnuto. Zde můžete nastavit vícero Accountu, pokud používáte více emailových schránek pro příjem objednávek.
Account atributy nastavíte v další úrovní po kliknutí na ozubené kolečko:
- AccId – Do hodnoty definujete ID emailové schránky, z které budou objednávky odesílané.
- AgendaIdList – Do hodnoty definujete ID agendy nebo agend, oddělených čárkou, do kterých se bude moct objednávka zapsat.
- DefaultSettings – Nastavení na další úrovní po kliknuti na ozubené kolečko.
- AgendaId – Do hodnoty definujete ID agendy
- EntitaId – Do hodnoty definujete ID entity
- StrId – Do hodnoty definujete ID střediska
- ZakId – Do hodnoty definujete ID zakázky
- ObjId – Do hodnoty definujete ID objektu
- UsrId – Do hodnoty definujete ID uživatele
- OrderType – Do hodnoty definujete
- MappingRules – Nastavení podmínek parametru požadavku, nastavení není povinné. Nastaveni naleznete na další úrovní po kliknuti na ozubené kolečko.
- AcceptFromAddress – Do hodnoty definujete seznam emailových adres či domén oddělených čárkou, středníkem, mezerou (oddělovačem) – pro filtrování které emaily má služba zpracovat.
- AcceptToAddress – Do hodnoty definujete seznam emailových adres, které má služba kontrolovat. Pokud máte na jedny schránce vícero adres/aliasu.
- SingleAddresseeForNew – 1 = zapnuto, 0 = vypnuto. Pokud je zapnuto, zapisují se nové objednávky pouze tehdy, pokud je adresát (tedy adresa emailového automatu) jako jediný email v jednom s poli komu / kopie / skrytá.
- SingleAddresseeForReply – 1 = zapnuto, 0 = vypnuto. Pokud je zapnuto, zapisují se odpovědi pouze tehdy, pokud je adresát (tedy adresa emailového automatu) jako jediný email v jednom s poli komu / kopie / skrytá.
- AmsIdForReceiving – Do hodnoty zadáte ID šablony, která se bude odesílat jako odpověď na adresu odesílatele při zápisu nového požadavku do systému.
- AmsIdForRejection – Do hodnoty zadáte ID šablony, která se bude odesílat jako odpověď na adresu odesílatele při odmítnutí požadavku.
- ForwardToEmail – Do hodnoty definujete email, kam se budou přeposílat emaily které služba nedokázala spárovat v systému.
- CreateNewRecord – 1 = zapnuto, 0 = vypnuto. Pokud je zapnuto služba vytvoří novou objednávku v systému, pokud se ji nepodařilo email spárovat s již existující.
- IgnoreIfSubjectContains – 1 = zapnuto, 0 = vypnuto. Pokud je zapnuto, ignorují se maily, které mají v předmětu definovaná slova nebo slovní spojení (+ vnořená CFG).
V detailním nastavení naleznete možnost nastavení intervalu, kdy se má služba spouštět.
ProvSys AutoGen
Služba se stará o automatické generování úkonů ze šablon. V nastavení atributu úlohy je pouze UsrId kde do hodnoty zadáte ID uživatele, pod kterým se mají úkony zapisovat.
V detailním nastavení naleznete možnost nastavení intervalu, kdy se má služba spouštět.
SyncAD
Služba zajištující synchronizaci s Active Directory, uživatelé a pracovníci.
V nastavení atributu naleznete:
- ADConnectionString – Do hodnoty zadáte kontejner v AD s objekty k synchronizaci.
- ADUserLoginName – Do hodnoty zadáte Uživatele s oprávněním pro přístup do AD.
- ADUserPassword – Do hodnoty zadáte Heslo pro ADUserLoginName.
- GroupListToAdd – Do hodnoty zadáte ID rolí v intranetu, oddělených čárkou, které se automaticky přiřadí novému uživateli.
- PairByMethod – Do hodnoty zadáte metodu, podle čeho bude systém párovat uživatelé z AD a INSIO. Možnosti jsou ByEmail, ByLoginName, ByAllMethods. Pokud volba zůstane prázdna, párovaní probíhá podle ByAllMethods.
- RemoveDiacritics – 1 = zapnuto, 0 = vypnuto. Pokud je zapnuto, systém odebírá diakritiku z uživatelského jména a příjmení.
- UpdateOnlyChanged – 1 = zapnuto, 0 = vypnuto. Pokud je volba zapnuta, systém aktualizuje pouze změněné záznamy.
- UpdateEmployees – 1 = zapnuto, 0 = vypnuto. Pokud je volba zapnuta, systém synchronizuje pracovníky.
- UpdateContacts – 1 = zapnuto, 0 = vypnuto. Pokud je volba zapnuta, systém aktualizuje kontaktní údaje pracovníku.
- UserIdCopyFrom – Do hodnoty zadáte ID uživatele, od kterého se bude kopírovat výchozí nastavení nových uživatelů.
- Debug – 1 = zapnuto, 0 = vypnuto. Pokud je volba zapnuta, systém zapisuje podrobné informace do logovacího souboru. Slouží pro troubleshooting.
- TestMode – 1 = zapnuto, 0 = vypnuto. Pokud je volba zapnuta, nedochází k žádnému zápisu do database, pouze do log souboru.
- CameCaseNaming – 1 = zapnuto, 0 = vypnuto. Pokud je volba zapnuta, systém automatický mění formát jména a příjmení uživatele do CamelCase konvence.
- SyncGroups – 1 = zapnuto, 0 = vypnuto. Pokud je volba zapnuta, systém synchronizuje i role z AD (+ vnořená CFG).
- ADFilter – Do hodnoty zadáte upřesňující filtry pro načtení záznamu z AD
V detailním nastavení naleznete možnost nastavení intervalu, kdy se má služba spouštět.
SyncAzureAD
V systému Insio je nyní možné importovat uživatele a provádět jejich autentifikaci skrze Microsoft Azure Active Directory (AAD).
Funkčně se integrační modul skládá ze dvou částí:
- Synchronizaci (import) uživatelů z ADD do Insio
- Autentizaci uživatelů při přihlášení vůči AAD (Nastavení se nacházi v Portály systému)
Součástí služby je konfigurace, kde je možno specifikovat některé atributy týkající se importu (např.: jestli se mají importovat i skupiny uživatelů).
Požadavky
Pro správnou funkčnost importu uživatelů z AAD do Insio musí uživatelské účty, kterou jsou sočástí domény (tedy synchronizovatelní uživatelé) splňovat tyto požadavky:
- Každý uživatel, který má byt synchronizován z AAD do Insio musí mít vyplněnou e-mailovou adresu
- Každý uživatel, který má byt synchronizován z AAD do Insio musí mít vyplněné user principal name
Co týče konfigurace, tak tu je nutné provést přímo na Azure Portal, tak i v systému Insio.
Parametry služby:
- AADTenantId – odpovídá "Tenant ID" instance Active Directory v Azure.
- AADClientId – Application/Client ID registrovaná aplikace z nastavení Azure Active Directory.
- AADClientSecret – Hodnota client secret vytvořeného v nastavení Azure Active Directory.
- SyncGroups – 1 = Zapnutí synchronizace skupin. Synchronizuje i role z AD.
- CamelCaseNaming – Přejmenuje jméno a příjmení uživatele do CamelCase konvence.
- RemoveDiacritics – Odebrání diakritiky z uživatelského jména a příjmení 1 = zapnuto, 0 = vypnuto.
- UpdateContacts – Aktualizuje kontaktní údaje pracovníků.
- UpdateEmployees – Aktualizuje pracovníky.
- UserIdCopyFrom – ID uživatele, od kterého se má zkopírovat výchozí nastavení.
- TestMode – V testovacím režimu nedochází k žádnému zápisu do databáze, pouze do log souboru.
- ResponseTimeoutSeconds – Počet sekund po, kterouse má nejdéle čekat na odpověď od Azure AD.
- IncludedGroups – Seznam názvů skupin (oddělených čárkou), které by měly být synchronizovány s Azure Active Directory.
- ExcludedGroups – Seznam názvů skupin (oddělených čárkou), které by neměly být synchronizovány s Azure Active Directory.
- ApplyExcludedIncludedGroupsToUsers – Aplikovat pravdidla pro zahrnuté/nezahrnuté skupiny i na uživatele.
Pokud je vše správně nastaveno, tak služba při dalším běhu stáhne a vytvoří uživatelské účty podle údajů z Azure Active Directory.
V detailním nastavení naleznete možnost nastavení intervalu, kdy se má služba spouštět.
SyncAres
Služba automatický aktualizuje partnery podle informaci v systému ARES. V atributech se nic nenastavuje.
V detailním nastavení naleznete možnost nastavení intervalu, kdy se má služba spouštět.
Synchronizace kurzovního lístku
Služba automatický aktualizuje kurzovní lístek aplikace podle ČNB nebo NBS. V nastavení atributů nalezneme pouze zda chceme synchronizovat z ČNB nebo NBS.
V detailním nastavení naleznete možnost nastavení intervalu, kdy se má služba spouštět.