Kalendář událostí
  • 07 Aug 2023
  • 2 Minut ke čtení
  • Přispěvatelé

Kalendář událostí


Shrnutí článku

Do Kalendáře události se zapisují všechny události Pracovníků, kteří mají povolen Kalendář události v nastavení úvazku, jako časové záznamy, ze kterých se následně generují výkazy docházky pracovníků.

Kalendář události je, nebo si můžeme vyvést do levého menu, nastavením odkazu menu aplikace na formulář udalosti_kalendar.aspx. V základním nastavení aplikace odkaz v levém menu naleznete pod Docházka > Osobní kalendář. V kalendáři pak můžete vytvářet jednotlivé události a dále pracovat s nimi.

Pro orientaci v kalendáři můžete použit filtraci v sekci Osobní kalendář

  • Od – nastavení zobrazení dnů podle zvoleného data.
  • Do – nastavení zobrazení dnů podle zvoleného data.
  • Možnost výběru přednastavených filtru – Dnes, Tento pracovní týden, Celý tento týden a Aktuální měsíc.
  • Výběr pracovníka – kterého kalendář chcete zobrazit. Možnost viditelnosti osobního kalendáře se řídi dle nastavení oprávnění a organizační struktury.
  • Výběr pracovního úvazku u pracovníka – pokud má pracovník pouze jeden pracovní úvazek není potřeba hodnotu vybírat, všechny záznamy budou viditelné.
  • Zobrazit zrušené – volba zobrazí i zrušené události v kalendáři.

Nová událost

Přes volbu se otevře okno pro zapsání nové události do kalendáře. Možnost zapsat událost je navázáno na oprávnění UdalostiZapis.

Detail události

V sekci definujete parametry události.

  • Pracovník – pracovník a jeho úvazek pro kterého se událost váže. Standartně automatický vyplněná hodnota pracovníkem, kterého má uživatel přiřazen.
  • Typ události – výběr typu události z číselníku typu události. Nastavení jednotlivých události dále ovlivňuje, které další hodnoty bude možné nebo nutné vyplnit v detailu události.
  • Název – textové pole pro možnost zapsání názvu události.
  • Místo konání – textové pole pro možnost zapsání místa konání.
  • Od – hodnota času od kdy událost trvá.
  • Do – hodnota času do kdy událost trvá.
  • Poznámka – textové pole pro možnost zapsání poznámky k události.
  • Zastupující osoba – v případě, že je událost vykázáním nepřítomnosti pracovníka, máte možnost zvolit zastupující osobu, například u Dovolený.
  • Volba ½ pracovního dne – dostupné pouze u typu události Dovolená pro zápis půl dne dovolený. Systém automatický počítá půl dne dovolený ke konci pracovní doby.
  • Volba Od počátku pracovní doby – volba pro zaznačení půl dne dovolený od začátku pracovní doby.
  • Požadavek helpdesku – možnost přiřadit Požadavek helpdesku k události. Možnost je dostupná pouze po nastavení u typu události a je potřeba mít modul Helpdesk.

Kategorizace

V případě, že jste zvolili typ události Výkaz práce nebo jste si nastavili jiný typ události kde jste nastavili možnost kategorizace, zobrazí se uživateli i sekce Kategorizace.

  • Partner – možnost přiřadit partnera k události.
  • Objekt – možnost přiřadit objekt k události.
  • Zařízení – možnost přiřadit zařízení k události.
  • Středisko – možnost volby střediska z číselníku středisek k události.
  • Zakázka – možnost volby zakázky z číselníku zakázek k události.
  • Produkt – možnost volby produktu z číselníku produktů k události.
  • Činnost – možnost volby činnosti z číselníku činnosti k události.

Informace o pracovníkovi

V sekci jsou zobrazené informace o daném pracovníkovy případně pokud se jedná o výkaz dovolený pak informace o zůstatku dovolený a nároku pro daného pracovníka.

Aktualizovat

Volba provede aktualizaci zobrazení kalendáře a události.

Příchod a Odchod

Události doch. terminálů vyvedené jako tlačítko do toolbaru kalendáře události. Po výběru Příchod se u pracovníka zapíše do docházky událost Příchod, u výběru Odchod se událost Příchod ukončí. Čas se nastavuje automatický podle času, kdy uživatel volbu vybral.


Byl tento článek užitečný?