- 26 Sep 2025
- 1 Minute to read
- Contributors
- Print
Kanban board
- Updated on 26 Sep 2025
- 1 Minute to read
- Contributors
- Print
Kanban board je vizuální nástroj pro řízení a sledování průběhu plnění požadavků. Umožní vám přehledně sledovat a organizovat jednotlivé helpdeskové požadavky v aplikaci.
Nastavení kanban board
Přidání odkazu do menu
Pro přístup na kanban board je zapotřebí vyvést odkaz do menu. Učiníte tak v administraci, v sekci Portál → Nastavení menu (odkazy). Pravým tlačítkem myši přidejte nový záznam. Kanban board přidáte pomocí formuláře 1382: Kanban board (hd_kanban.aspx).
Více informací ke správě menu naleznete v nápovědě.
V pravé části obrazovky jsou možnosti předvoleb formuláře, blíže je vysvětlujeme v nápovědě.
Nastavení sloupců
Sloupce s jednotlivými fázemi si lze plně přizpůsobit. Učiníte tak v administraci, v sekci Systém → Workflow → Fáze workflow.
Po otevření vyskakovacího okna naleznete přednastavené fáze. Novou fázi vytvoříte kliknutím na zelené tlačítko "Nový záznam".
Již existující záznam upravíte kliknutím na záznam (případně kliknutím na ikonku lupy).
Kód – Kód, slouží k identifikaci
Název – Název karty
Obrázek – Najdete zde ikonky z workflow, které můžete použít pro lepší orientaci. Pokud je vyplněn obrázek, již nevyplňujte ikonu.
Ikona – Naleznete zde ikonky z menu, které můžete použít pro lepší orientaci. V případě, že je vyplněn "Obrázek", Ikona se nezobrazí.
Barva pozadí – Barva pozadí karty.
Barva textu – Barva zobrazovaného textu.
Omezit na moduly – Lze omezit na moduly Helpdesk a Číselníky > Partneři.
Pozice – Určuje zobrazované pořadí ve výčtu, čím nižší číslo, tím výše se možnost objeví.
Aktivní – Pro práci se stavem je třeba mít zatrženou tuto možnost.
Propojení s workflow
Aby se požadavky správně řadily pod určitou kartu, je třeba v nastavení workflow přiřadit jednotlivé stavy k fázím.
V přehledu workflow vyberte workflow, kterou potřebujete sledovat pomocí kanban board. Otevřete detail, v levé části najděte stavy, které si přejete v kanban board sledovat. Kliknutím na stav se otevře jeho detail. V sekci Fáze workflow pak naleznete všechny aktivní fáze - jednu vyberte. Nastavení uložte.
Tímto způsobem je třeba přiřadit všechny požadované stavy.
Po uložení již můžete sledovat přiřazené požadavky v aplikaci.
Rozvržení kanban board
Filtrace dle parametrů
Zadáním parametrů si můžete vyfiltrovat jen určité požadavky pro přehlednější práci. Filtrace je umožněna dle:
- Agenda
- Sprint
- Priorita
- Zákazník
- Zakázka
- Typ požadavku
- Stav
- Já řešitel